Ta witryna u¿ywa plików cookie. Wiêcej informacji o u¿ywanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, mo¿na znale¼æ
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj wiêcej tego komunikatu.
Komentarze 7
Poka¿ wszystkie komentarzeJu¿ Ci t³umaczê jaki jest sens. Kompresor w przeciwieñstwie do turbiny, pompuje od najni¿szych obrotów i nie ma laga jak turbo, ale nie domaga w górnym zakresie, dlatego tak owe cuda stosuje siê w silnikach g³ównie dla poprawienia momentu i mocy na dole, w wysokim zakresie poradzi sobie dobrze zestrojony rozrz±d. Dlatego motocykl mo¿e mieæ nadal te 200KM, ale bêdzie je osi±ga³ nie przy 11krpm, a powiedzmy przy 5krpm i je¿eli rozrz±d bêdzie odpowiednio zestrojony to od tych 5krpm do odciêcia mo¿emy uzyskaæ praktycznie p³aski przebieg mocy i momentu. Czym to bêdzie skutkowaæ? Ano tym, ¿e wysokoobrotowe R4 bêdzie urywaæ rêce w nadgarstkach od momentu puszczenia sprzêg³a, do samego odciêcia. Kompresor nie podniesie jako¶ specjalnie mocy, bo nie da siê go zestroiæ tak jak turbiny, do dzia³ania w momencie, kiedy silnik ma najwy¿sz± sprawno¶æ, czyli koñcówka zakresu obrotów, ale mo¿e znacz±co podnie¶æ sprawno¶æ jednostki w dolnym zakresie przez co silnik du¿o wcze¶niej uzyska parametry znamionowe.
OdpowiedzMadrego to i posluchac milo ;-) Dzieki wielki za odpowiedz, rzeczywiscie to ma duzo sensu. Teraz pozostaje tylko czekac na wiesci z Akashi..
Odpowiedz