Triumph Thruxton to od lat ikona stylu "vintage racer", nawi±zuj±cego bezpo¶rednio do maszyn startuj±cych w wy¶cigach ulicznych w drugiej po³owie XX wieku. W bogatej wersji RS na rok 2020 motocykl jest nie tylko ekskluzywnie wykoñczony, ale te¿ l¿ejszy, mocniejszy i wyposa¿ony w komponenty klasy premium.
Najwa¿niejsze zmiany w motocyklu Triumph Thruxton RS z roku modelowego 2020 zasz³y w dwucylindrowym, rzêdowym silniku o pojemno¶ci 1200 cm3. Zredukowano w nim o 20% masy wiruj±ce, dziêki czemu ¿wawiej reaguje na ustawienia przepustnicy. Moc maksymalna wzros³a o 8 KM i wynosi teraz 105 KM, jest jej te¿ wiêcej w ka¿dym zakresie obrotów. Maksymalny moment obrotowy, wynosz±cy 112 Nm, dostêpny jest 700 obr/min wcze¶niej, ni¿ w wersji seryjnej. Podwy¿szono równie¿ o 500 obr/min. górn± granicê obrotów, a nad prac± jednostki czuwaj± udoskonalone elektroniczne tryby jazdy.
Triumph Thruxton RS 2020 jest o 6 kg l¿ejszy od poprzednika. Wyposa¿ono go w doskona³e hamulce z p³ywaj±cymi tarczami i zaciskami Brembo M50 Monobloc oraz opony Metzeler Racetec RR, zapewniaj±ce doskona³± przyczepno¶æ. Na pok³adzie znalaz³y siê te¿ m.in. wy¶cigowy, regulowany widelec Showa, podwójne tylne amortyzatory Öhlins z mo¿liwo¶ci± regulacji w ca³ym zakresie, ABS i kontrola trakcji z mo¿liwo¶ci± wy³±czenia, ¶wiat³a dzienne LED oraz gniazdo USB pod kanap±.
G³ówna si³a Triumpha Thruxton RS to, oprócz doskona³ych osi±gów i precyzyjnego prowadzenia, niepowtarzalny styl brytyjskiego cafe racera, wzbogacony o wspó³czesne akcenty. Znajdziemy tu przepiêkny, podwójny zestaw zegarów, z którymi dyskretnie komponuje siê sterowany z kierownicy cyfrowy wy¶wietlacz. W wersji na rok 2020 do³o¿ono m.in. nowe, malowane proszkowo na czarno os³ony silnika, czarne sprê¿yny amortyzatorów Öhlins, anodowane na czarno ko³a, unikatowy wlew paliwa i nowe kalkomanie na zbiorniku paliwa. Dziêki temu Triumph Thruxton RS jest drapie¿ny, ale jednocze¶nie niezwykle elegancki. Model ten dostêpny bêdzie w trzech kolorach: Jet Black, Matt Storm Grey oraz Matt Silver Ice.
Dane techniczne
silnik: | dwucylindrowy, rzêdowy, SOHC |
pojemno¶æ skokowa: | 1200 cm3 |
¶rednica x skok t³oka: | 97,6 x 80 mm |
moc: | 105 KM przy 7500 obr/min |
moment obrotowy: | 112 Nm przy 4250 obr/min |
system paliwowy: | wtrysk elektroniczny |
system ch³odzenia: | ciecz |
rozrusznik: | elektryczny |
skrzynia biegów: | no¿na, 6-biegowa |
sprzêg³o: | mokre, wielotarczowe |
przeniesienie napêdu: | ³añcuch |
zawieszenie przednie: | widelec teleskopowy Showa z regulacj±, skok 120 mm |
zawieszenie tylne: | podwójne amortyzatory Ohlins, skok 120 mm |
hamulec przedni: | Podwójna tarcza 282 mm Podwójne tarcze 310 mm, Brembo M50 4-t³okowy, radialne zaciski typu monoblok, uk³ad ABS |
hamulec tylny: | Pojedyncza tarcza 220 mm, 2-t³okowy, p³ywaj±cy zacisk firmy Nissin, uk³ad ABS |
opona przednia: | 120/70 ZR17 |
opona tylna: | 160/60 ZR17 |
systemy dodatkowe: | ABS, kontrola trakcji, tryby jazdy |
szeroko¶æ/wysoko¶æ/rozstaw osi: | 745 x 1030 x 1415 mm |
masa: | 197 kg bez p³ynów |
wysoko¶æ siedzenia: | 810 mm |
zbiornik paliwa: | 14,5 l |
normy emisyjne: | Euro 5 |
Wiêcej informacji o motocyklach Triumph znajdziesz na stronie https://www.triumphmotorcycles.pl/