tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Triumph Rocket III
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Triumph Rocket III

Autor: Lovtza 2005.03.19, 23:49 18 Drukuj

Po wielu miesiącach oczekiwania firma Triumph Motorcycyles, dzięki nowemu importerowi, zaistniała ponownie na polskim rynku, co dało nam możliwość zapoznania się z mega-cruiser’em o nazwie Rocket III.

Jest to obecnie największy seryjnie produkowany motocykl na świecie. W przypadku tego jednośladu, nie ma obszaru lub parametru, który nie zostałby przez inżynierów Triumph’a przewyższony lub poprawiony. Rocket III to pierwszy motocykl przekraczający granicę 2 litrów pojemności skokowej silnika. Same możliwości nowej jednostki napędowej i całego motocykla doskonale oddaje nazwa nowego produktu brytyjskiego koncernu. Nie należy jednak traktować Rocket III jako kolejnego motocykla, którego zadaniem będzie stawienie czoła japońskiej konkurencji w szeregu mniej lub bardziej technicznych porównań. Ten motocykl to styl, styl życia i jazdy. Tego natomiast nie da się porównać przy pomocy wykresów w Excel’u.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Aby motocykl zasługiwał na swą nazwę, jego twórcy musieli stworzyć zespół napędowy wykraczający poza to, co dziś w przypadku krążowników szos uznaje się za absolutny top. Sercem nowego cruiser’a jest 3 cylindrowy silnik zasilany wtryskiem paliwa o pojemności skokowej 2 294 ccm. Rzędowa 3–cylindrówka to oczywiście znak rozpoznawczy Triumph’a, ale w tym wydaniu musiała się ona mocno wyróżnić, aby zaspokoić oczekiwania fanów marki w zakresie mocy i momentu obrotowego. Teraz już wiemy, że tym wyróżnikiem jest gigantyczna pojemność skokowa zapewniająca morderczy moment obrotowy i ogromną moc. Wystarczy powiedzieć, ze tłoki silnika Rocket III mają takie wymiary jak tłoki silnika Dodge’a Viper...

To, co produkuje silnik Triumph’a Rocket III dwukrotnie przewyższa to, co mogą zaoferować silniki innych dużych cruiser’ów. Moment obrotowy na wale korbowym to 200 (słownie: dwieście) Nm przy 2500 obr/min. Warto zauważyć, ze 90% tej wartości dostępna jest już przy 1800 obr/min. Moc silnika to 142 KM przy 5750 obr/min. Nie trudno zgadnąć, że Rocket III na nowo definiuje pojęcie „ciągu z dołu”, a 5 biegowa skrzynia wydaje się być tutaj niemal zupełnie zbędna. Producent dumnie deklaruje, iż nic co ma dwa koła jeszcze tak nie przyspieszało. Chyba coś w tym jest, bo motocykl w czasie rozpędzania potrafi wygenerować przeciążenie na poziomie 1,2G.

Większość cech motocykla takich jak 3 cylindry, wydech a’la Speed Triple, czy też podwójne lampy czołowe jednoznacznie wskazują, iż producentem tego pojazdu jest Triumph. Od strony stylizacji, nowy motocykl to bardzo udane połączenie mocy i kontroli. Taka kombinacja najczęściej przypisywana jest motocyklom sportowym, a tutaj Triumph bardzo zgrabnie ubrał ja w klasyczne kształty. Wrażenia tego nie zmienia nisko usytuowane siedzenie, przeciągnięta do tyłu kierownica czy też wysunięte do przodu podnóżki.

Wymagania kierowców były czynnikiem bardzo mocno wpływającym na rozwój nowej konstrukcji. Grupy docelowe w postaci motocyklistów z całego świata, a w szczególności z USA, jasno i klarowanie zaprezentowały swoje oczekiwania wobec mega cruiser’a Triumph’a. Kluczem do sukcesu nowego motocykla było w tym wypadku słowo „większy”. Poza tym z pozoru prostym wymogiem klienci wymienili następujące życzenia:

  • Rocket III miał być Triumph’em duchem i ciałem, a nie kopią tego co już jest na rynku
  • Motocykl miał być maszyną do jazdy, a nie przerostem formy nad treścią
  • Rocket przy tych wszystkich wymaganiach musiał mieć dobrą prezencję

„Rocket III to prawdziwy power cruiser i daje on Triumph’owi bardzo mocną pozycję na rynku cruiser’ów” - wyjaśnia Ross Clifford Product Manager w Triumph Motorcycyles. „Przełamuje on kanony i skierowany jest do motocyklistów poszukujących niezapomnianych wrażeń za kierownicą. To taki rodzaj motocykla, który pochłania motocyklistę bez reszty, angażując w jazdę wszystkie jego zmysły”

Niezależnie od tego jak bardzo przyciągający uwagę jest wygląd zewnętrzny Rocket III, motocykle Triumph budowane są po to, aby nimi jeździć, a nie po to, aby były tylko podziwiane. Walory użytkowe to jedna z największych trosk brytyjskiego wytwórcy. Aby zatem sprostać mocy wytwarzanej przez silnik konstruktorzy motocykla musieli zastosować odpowiedni układ jezdny.

Stalowa rurowa rama grzbietowa mieści w sobie silnik, z którego bezobsługowym wałem napęd przenoszony jest na tylne koło o wymiarach 240/50–16. Przednie hamulce to podzespół znany z Daytony 955i – podwójne 4-tłoczkowe zaciski współpracujące z ogromnymi pływającymi 320 milimetrowymi tarczami. Takie rozwiązanie zapewnia znakomite opóźnienia i świetne wyczucie siły hamowania. Tylny hamulec to 2-tłoczkowy zacisk i tarcza o średnicy 316 mm. Silnik przy swoich osiągach jest zaskakująco oszczędny, co w połączeniu z dużym 25 litrowym zbiornikiem paliwa daje motocyklowi imponujący zasięg.

Takim samym zaskoczeniem jak same osiągi, jest też równowaga jaka została osiągnięta pomiędzy mocą, a możliwościami kontroli pojazdu, co sprawia iż Rocket III jest motocyklem niezwykle łatwym do opanowania. Kierowca siedzi w odprężonej pozycji, która w połączeniu z mocarnym silnikiem pozwala zarówno na krótkie wypady za miasto, jak również na przemierzanie setek kilometrów bezkresnych autostrad.

Motocykl wyposażony jest w odkręcane siodło pasażera i oferowany jest w trzech kolorach Jet Black lub Cardinal Red, oraz Graphite – nowość 2005. Triumph oferuje do swego cruiser’a całe spektrum akcesoriów adresowanych do tych którzy chcą nadać swej maszynie bardziej zindywidualizowaną formę.

Specyfikacja

Silnik  
typ 3-cylindrowy w układzie rzędowym, chłodzony cieczą, DOHC,
Pojemność 2294 ccm
Średnica cylindra x skok tłoka 101,6 x 94,3 mm
Stopień sprężania 8,7 : 1
System zasilania Wielopunktowy sekwencyjny wtrysk paliwa
Zapłon CDI
   
Przeniesienie napędu  
Przeniesienie wstępne Koła zębate
Przeniesienie końcowe Wał napędowy
Sprzęgło Mokre, wielotarczowe
Skrzynia biegów 5 – biegowa
   
Rama i zawieszenie  
Rama Rurowa, stalowa
Wahacz Stalowy, dwustronny
Koło przód Aluminiowy odlew, 5-szprychowe 17 x 3,5 cala
Koło tył Aluminiowy odlew, 5-szprychowe 16 x 7,5 cala
Opona przód 150/80 R 17
Opona tył 240/50 R 16
Zawieszenie przód Odwrócony widelec 43 mm
Zawieszenie tył Dwa elementy resorująco-tłumiące z regulowanym napięciem wstępnym
Hamulec przód Dwie pływające tarcze 320 mm, dwa 4-tłoczkowe zaciski
Hamulec tył Jedna tarcza 316 mm, zacisk 2-tłoczkowy
   
Wymiary  
Długość 2500 mm
Szerokość 970 mm
Wysokość 1165 mm
Wysokość siedzenia 740 mm
Rozstaw osi 1695 mm
Wyprzedzenie 152 mm
Masa sucha 320 kg
Pojemność zbiornika paliwa 25 litrów
   
Osiągi  
Moc maksymalna 142 KM przy 5750 obr/min
Moment obrotowy 200 Nm przy 2500 obr/min
   
Kolory Jet Black, Cardinal Red, Graphite
   

Źródło: www.triumph.co.uk , materiały prasowe Triumph Motorcycle

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 11
Poka¿ wszystkie komentarze
Autor:PET 18/02/2014 13:40

Jaki PET

Odpowiedz
Autor:kornik 06/06/2013 18:32

nazywam go czarne zwieze.

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê