tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Shoei X-Spirit - stworzony na tor
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Shoei X-Spirit - stworzony na tor

Autor: Eristof 2009.07.16, 10:28 3 Drukuj

Bezpieczeństwo, widoczność, wentylacja, kształt skorupy, wykończenie wnętrza, komfort, dopasowanie - nic nie jest bez znaczenia. Naprzeciw tym wymaganiom wychodzi marka Shoei, która z myślą o ścigantach stworzyła kask X-Spirit.

W segmencie kasków dedykowanym kierowcom uczestniczącym w wyścigach motocyklowych nie ma miejsca na kompromisy. Tutaj wszystko musi być idealnie skomponowane i dostosowane do potrzeb użytkownika. Bezpieczeństwo, widoczność, wentylacja, kształt skorupy, wykończenie wnętrza, komfort, dopasowanie - nic nie jest bez znaczenia. Naprzeciw tym wymaganiom wychodzi marka Shoei, która z myślą o ścigantach stworzyła kask X-Spirit.

Na głowach sław

Po model Shoei X-Spirit sięgnęły tysiące zawodników z całego świata. W modelu tym ścigają się m.in. takie sławy jak Chris Vermeulen, Toni Elias, Ryuichi Kiyonari, czy też Yukio Kagayama. Na naszym podwórku  w kasku tym możemy zobaczyć braci Pawła i Marka Szkopków, Huberta Tomaszewskiego, Bartka Wiczyńskiego, Tomka i Kasię Kędzior i wielu innych zawodników. Sprawdźmy zatem, co ich przekonało do takiego, a nie innego wyboru.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Za bezpieczeństwo użytkownika kasku odpowiedzialna jest skorupa, którą wykonano z materiału AIM (Advanced Integrated Matrix) z dodatkiem karbonu oraz wypełnienie EPS o trzech różnych gęstościach. Odpowiednią widoczność zapewnia nam sferyczna szyba CX-1V wyposażona w system pinlock. Przyglądając się japońskiemu produktowi, z pewnością zauważymy mocno rozbudowany system wentylacji. Regulowane wloty powietrza znajdziemy w górnej części kasku, w części czołowej oraz na szczęce. X-Spirit posiada także dwa niezależnie regulowane wyloty umieszczone po bokach w tylnej części kasku, które po zamknięciu kierują strumień powietrza do 3 wylotów znajdujących się w okolicach karku użytkownika. Japońscy inżynierowie wiedzą, że każdy kask wyścigowy powinien charakteryzować się odpowiednią aerodynamiką i stabilnością przy dużych prędkościach. Dlatego projektując skorupę kasku zdecydowali się nadać jej nie tylko opływowy kształt, ale wyposażyć ją również w spoiler, który zapewnia świetną stabilność przy dużych prędkościach. Choć kwestia wyglądu jest rzeczą bardzo indywidualną, to w mojej subiektywnej opinii spoiler również nadaje X-Spiritowi charakterystycznego, sportowego wyglądu. Dzięki prostemu zapięciu DD mamy pewność, że nawet w najbardziej ekstremalnych sytuacjach nie zostaniemy pozbawieni najważniejszej ochrony.

Dopasowanie i komfort

Aby dobrze dobrać odpowiedni rozmiar kasku, należy najlepiej udać się do najbliższego dealera Shoei, gdzie personel pomoże wybrać nam odpowiedni rozmiar skorupy oraz wkładek wewnętrznych. Dopasowanie do kształtu i rozmiaru głowy oraz komfort, który oferuje swojemu użytkownikowi model X-Spirit uważam za jedne z największych zalet tego produktu. Cztery rozmiary skorupy oraz wkładka centralna i poduszki boczne, które także możemy dopasować do kształtu twarzy dają wybór siedmiu rozmiarów, od XXS do XXL. Całe wnętrze wykonane zostało z materiału 3D, który przystosowany jest do prania. Całkowita waga kasku dla rozmiaru M wynosi 1330 g (+/-50 g).

Hałas ceną świetnej wentylacji

Po przejechaniu około 1000 km w kasku Shoei X-Spirit muszę przyznać, że niechętnie oddawałem model testowy. Zanim jednak otrzymałem kask, uprzedzono mnie, że jest on głośniejszy niż standardowe, drogowe kaski i dobrze jest używać do jazdy stoperów. Okazała się to cenna rada. X-Spirit rzeczywiście do najcichszych nie należy, ale zatyczki do uszu w zupełności wystarczą na uleczenie tej niewielkiej przypadłości. Odpowiedzialny za to jest system wentylacji, który kosztem głośności zapewnia nam właściwą cyrkulację powietrza. Podczas testu towarzyszyły mi wszelkiego rodzaju warunki pogodowe za wyjątkiem opadów śniegu i mrozu. Szybka z pinlockiem, którą wspomaga przed zaparowaniem otwór wlotowy na szczęce, świetnie sprawdza się podczas jazdy w chłodniejsze wieczory lub też, gdy przyjdzie nam jechać podczas deszczowej pogody.  Na słoneczne dni możemy zdjąć pin lock lub zakupić jedną  z dziewięciu rodzaju oferowanych do tego kasku szyb. Popełnił bym ogromne faux pas, gdybym nie wspomniał o aerodynamice kasku, która jest kolejną, bardzo ważną zaletą tego produktu. X-Spirit zachowuje się bardzo stabilnie nawet przy bardzo dużych prędkościach pod warunkiem, że przyjmiemy odpowiednią pozycje ciała i głowy. Z moją opinią mogą nie zgodzić się osoby, które w modelu X-Spirit zasiadają za sterami motocykli innych niż sportowe. Jednak nie sądzę, by takich osób było dużo, gdyż do rekreacyjnej jazdy np. chopperem  kask ten nie został stworzony.

Kosztowny luksus

Na koniec pozostawiłem sobie dla jednych bardzo ważny, dla innych mniej istotny czynnik, często decydujący o zakupie danego produktu. Mowa oczywiście o cenie. Zakup modelu Shoei X-Spirit to wydatek rzędu od 669 do 829 Euro brutto. Jest to z pewnością jeden z najdroższych kasków motocyklowych dostępnych na rynku. Nie kupią go osoby, które dysponują ograniczonym budżetem na motocykl i niezbędne do jazdy akcesoria, lecz osoby, które cenią najwyższą jakość i doświadczyły jej w produktach marki Shoei.

Fot. Łukasz Widziszowski 

Advertisement
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
SHOEI X-Spirit z przodu
SHOEI X-Spirit z boku
SHOEI X-Spirit tyl
wysciolka SHOEI X-Spirit
Matrix Plus Carbon SHOEI X-Spirit
SHOEI X-Spirit
front SHOEI X-Spirit
spoiler SHOEI X-Spirit
zapiecie SHOEI X-Spirit
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę