tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kwalifikacje do Motul TT Assen - MotoGP
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Kwalifikacje do Motul TT Assen - MotoGP

Autor: Jarek BENITO Czech 2017.06.24, 16:45 Drukuj

Jesteśmy w ten weekend w Holandii na torze w Assen, który nosi przydomek Katedry Prędkości. Szybkie łuki, słynna szykana przed linią mety, lecz klasycznie już pogoda może odegrać jedną z głównych ról weekendu.

Treningi upłynęły pod znakiem szukania ustawień motocykli pod wyścig. Tylko czy niedzielne zmagania odbędą się w suchych warunkach, czy znów w strugach deszczu? Motocykle każdej marki mają zupełnie inne ustawienia na suche i mokre warunki, a dotyczy to ustawień zawieszenia, hamulców, czy choćby elektroniki. Na mokry tor mamy bardziej miękkie zawieszenie. Tarcze hamulcowe nie trzymają temperatury za sprawą wszechobecnej wody, przez co zawodnicy używają tarcz stalowych, lub karbonowych mocno zakrytych za pomocą specjalnych osłon. Opony są również zupełnie inne, mianowicie wyposażone w bieżnik do odprowadzenia wody.

NAS Analytics TAG

 

 

Mieszanka jest także bardziej miękka od tej w oponach typu slick. W trudnych warunkach pogodowych moc motocykla nie ma tak dużego znaczenia, jak umiejętności zawodnika i ustawienie motocykla, głównie elektroniki.

Niemałe znaczenie mają też warunki fizyczne kierowcy, gdzie przykładowo filigranowy Pedrosa nie jest w stanie dociążyć motocykla tak, jak gigantyczny Baz.

 

 

Przy wyższej wadze, lepiej można dociążyć motocykl, co wpływa pozytywnie na powierzchnie styczną opony z asfaltem.

Ale wróćmy do kwalifikacji. Q1.

Klasa królewska startuje pierwszą część walki o miejsce na starcie, na kompletnie mokrym torze. Wśród zawodników, z których tylko najszybszych dwóch przechodzi do finalnej sesji kwalifikacyjnej, widzimy Jorge Lorenzo, który nigdy nie radził sobie w mokrych warunkach. Jest również zwycięzca wyścigu z ubiegłego roku - Jack Miller, który nie może się jednak tym razem odnaleźć i wystartuje do wyścigu z trzynastej pozycji. Mocno zaskakuje Sam Lowes, który nie może poszczycić się dobrymi wynikami w debiutanckim sezonie. Baz i Redding również szybko, głównie za sprawą swoich rozmiarów. Do Q2 przechodzi Scott Redding na Ducati i rewelacja tej sesji - Sam Lowes na Aprilii.

 

 

Lorenzo wystartuje z 21. pozycji.

Q2.

Tor ciągle jest mokry, nie ma szans nawet na suchą cienką nitkę, by wyposażyć sprzęty w łyse opony typu slick.

 

 

Rossi ostro startuje. Lowes i Redding kręcą dobrę kólka, gdyż najlepiej znają warunki. Przed chwilą jeździli w Q1. Mechanicy w boksach zagryzają zęby, a na torze pojawiają się suche fragmenty. Takie mieszane warunki są zdecydowanie najmniej komfortowe. Redding leży, zaraz po nim Petrucci.

 

 

Ostro ciśnie Marquez i Rossi, czyżby pierwsza linia? Aprilia Lowesa ulega awarii i w kłębach dymu zjeżdża na pobocze. Rewelacyjni w treningach Vinales i Folger, teraz niestety słabo. Petrucci dobiegł po drugi motocykl i wykręca rewelacyjny czas. Pól minuty do końca…

Swoje pierwsze Pole Position zdobywa Johann Zarco. Co za wyczyn. Pierwsze PP dla zawodnika pochodzącego z Francji, od 15 lat.

 

 

Obok Marquez i Petrucci.

 

 

Druga linia, to Rossi, Redding i Folger. W trzecim rzędzie Bautista, Crutchlow i Dovizioso. Czwarta linia - Lowes, Vinales i Pedrosa. Ktoś się spodziewał takiego ustawienia? Oj, chyba nie. Gratulacje dla Zarco, który może jeszcze nie w tym sezonie, ale za rok może być jednym z głównych pretendentów do zdobycia tytułu mistrzowskiego. Pięknie.

Poniżej możecie zobaczyć film z pokładu motocykla Movistar Yamaha MotoGP Team.

 

 

Moto2.

Tor jest suchy. Najlepsze czasy kręcą obaj zawodnicy teamu Marc VDS - Morbidelli i młodszy z braci Marquez. Niestety mamy czerwoną flagę, za sprawą bardzo groźnie wyglądającej kraksie Lorenzo Baldasariego. Grzmotnął niesamowicie, lecz po przybyciu ekipy medycznej, ruszał ręką, choć nie mógł wstać. Oby to nie było nic poważnego, choć wszystko wyglądało bardzo poważnie. Nie jest dobrze, gdyż dookoła Baldy, rozstawiono parawany. Zawodnik jest przytomny, a to najważniejsze. To nie jedyna gleba tej sesji…

 

Startują ponownie, a Balda jedzie karetką do centrum medycznego, za którego trzymamy mocno kciuki. Finalnie w pierwszej linii do wyścigu staną jutro: Morbidelli, Nakagami i Luthi.

Moto3.

Jorge Martin na Hondzie wywalczył z Pole Position, obok niego na starcie stanie w swoim domowym wyścigu - holender Bo Bendsneyder na KTM, a pierwszą linię uzupełni Nicolo Bulega, również na KTM.

 

Czołówka trochę słabo, a jedyna w stawce kobieta, w osobie Marii Herrery ruszy z 16. miejsca.

Zapowiada się kolejna, emocjonująca niedziela wyścigowa w każdej z trzech klas. Co przyniesie pogoda? Kogo zobaczymy na podium? Będzie się działo, to jest pewne.

W trudnych warunkach szczególnie ważne jest nastawienie psychiczne i pewność siebie. Technika w sporcie motocyklowym zmienia się non stop, lecz umysł zawodnika musi być nastawiony na sukces, o czym wspominają legendy, oraz obecni zawodnicy MotoGP.

 

W połowie sezonu zwykle zaczynają się pojawiać plany transferowe zawodników, których kontrakty dobiegają końca. Problemu nie ma już Zarco, który przedłużył kontrakt na kolejny sezon. Crutchlow będzie dosiadał Hondy w zespole LCR Honda przez kolejne dwa lata, mając do dyspozycji fabryczny sprzęt. W teamie Marc VDS pojawi się pretendent do tytułu mistrzowskiego pośredniej kategorii - Franco Morbidelli. Kogo zastąpi? Rabat nie może być pewny swojego miejsca w zespole, natomiast Miller negocjuje z Ducati. Iannone na Aprilii? Czy może zastąpić Sama Lowesa? Zespoły fabryczne Yamahy, Hondy i Ducati zdecydowanie bez zmian.

Będziemy śledzić doniesienia zespołów i informować Was na bieżąco. A tym czasem czekamy na niedzielne wyścigi - Motul TT Assen dostarczy z całą pewnością wielu emocji. Wyścig MotoGP o godzinie 13:00, przed Moto 2. Żeby nikt nie przespał 😉

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê