tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Klasa wy¶cigowa UEM zapowied¼
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Klasa wy¶cigowa UEM zapowied¼

Autor: Anna Jêdrasiak 2008.10.29, 16:31 Drukuj

Ju¿ nied³ugo w Europie wystartuje nowa klasa wy¶cigowa 250

UEM proponuje stworzenie nowej europejskiej klasy wy¶cigowej - 250 4T. Taka formu³a ma byæ tania i wprowadzaæ m³odych kierowców w ¶wiat wy¶cigów motocyklowych. Podobne kategorie istniej± ju¿ w Japonii, Australii oraz w Stanach Zjednoczonych. Wy¶cigi w tej klasie nie bêd± wymaga³y wysokiego bud¿etu, a silniki, które maj± napêdzaæ 250-tki pochodz± z popularnych maszyn enduro.

Oto zarys pierwszych regulacji technicznych, jakie zostan± wprowadzone.

Motocykle startuj±ce w tej klasie maj± mieæ jednocylindrowe, czterosuwowe jednostki napêdowe, ch³odzone ciecz±, o pojemno¶ci minimum 200 cm3, a maksimum 250 cm3 generuj±ce moc rzêdu 40 KM, z sze¶ciostopniow± skrzyni± biegów oraz mokrym sprzêg³em. Minimalna waga motocykla startuj±cego w tej klasie to 90 kg, zatem czasy okr±¿eñ podczas wy¶cigów powinny oscylowaæ w granicach czasów osi±ganych w obecnej klasie GP 125. Nie wolno dokonywaæ zmian jedynie w komorze korbowodu oraz w cylindrach.

Rama motocykla oraz tylna rama pomocnicza musz± byæ wykonane za stali lub stopów aluminiowych. Inne materia³y takie, jak w³ókno wêglowe s± zakazane.

Zawieszenie nie mo¿e byæ kontrolowane komputerowo. Do wykonania tylnego wahacza mo¿na wykorzystaæ jedynie stal lub stopy aluminiowe. Ko³a ze stopów aluminiowych lub magnezu musza mieæ po 17". Dopuszczone zosta³y opony typu: slick, maksymalnie po trzy na przód i ty³ motocykla. Za hamowania odpowiadaæ maj± pojedyncze tracze z jednot³oczkowymi zaciskami. Wy¶cigowe zaciski nie zosta³y dopuszczone.

Kierownica musi mieæ, co najmniej 450 mm szeroko¶ci, a jej zakoñczenia maj± byæ g³adkie lub pokryte gum±. Dla bezpieczeñstwa, przepustnica powinna siê zamykaæ automatycznie.

Owiewki wykonane w ca³o¶ci lub w czêsci z w³ókien wêglowych kompozytów tak¿e nie zosta³y dopuszczone do u¿ytku w tej klasie. Jedynie wokó³ otworów i w miejscach, które trzeba dodatkowo wzmocniæ, mo¿na bêdzie u¿yæ kevlaru lub mieszanki kevlaru i karbonu. Maksymalna dopuszczalna szeroko¶æ owiewki to 600 mm. Tylny siedzenie wraz z uk³adem wydechowym nie mo¿e byæ szersze ni¿ 450 mm. Dolna owiewka dodatkowo musi byæ skonstruowana tak, aby w razie awarii silnika, pomie¶ciæ przynajmniej po³owê oleju i cieczy ch³odz±cej, czyli oko³o 5 litrów p³ynu. W jej przedniej czê¶ci powinien siê znajdowaæ otwór (minimum 25 mm), który bêdzie otwierany tylko podczas mokrych wy¶cigów. Poza tym owiewki oraz przednia szybka maj± mieæ zaokr±glony kszta³t.

Zbiornik paliwa, podobnie jak inne podzespo³y, mo¿e byæ wykonany tylko ze stopów aluminiowych lub stali.

Dopuszczone silniki:

Fabryka Model ¦rednica cylindra Skok Pojemno¶æ
BETA (KTM) RR 250 4T 75.00 56.50 249.61
HONDA CRF 250 R 78.00 52.20 249.43

CRE F 250

X INIEZ 78.00 52.20 249.43

CRF 250 X 78.00 52.20 249.43
HUSQVARNA TE 250 76.00 55.00 249.51
KAWASAKI KXE 250 F 77.00 53.60 249.60
KTM 250 EXC F 76.00 55.00 249.51
SUZUKI RMZ250 E 77.00 53.60 249.60
TM EN 250 FES 77.00 53.60 249.60
YAMAHA WR250 F 77.00 53.60 249.60

Najprawdopodobniej do tej listy ju¿ nied³ugo do³±cz± silniki produkcji Sherco i Gas Gas. Ta klasa, je¿eli powstanie bêdzie realn± szansa na popularyzacje wy¶cigów nie tylko w bogatej Europie zachodniej, ale przede wszystkim w takich krajach jak Polska, gdzie m³odzi kierowcy najczê¶ciej posiadaj± bardzo ograniczone bud¿ety.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê