Ta witryna u¿ywa plików cookie. Wiêcej informacji o u¿ywanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, mo¿na znale¼æ
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj wiêcej tego komunikatu.
Komentarze 13
Poka¿ wszystkie komentarzeJa, ja odpowiem! Mogê? Przy uk³adzie CBS hamowane s± oba ko³a jednocze¶nie. Oznacza to ¿e przy hamowaniu wy³±cznie poprzez naci¶niêcie przedniej d¼wigni dzia³a te¿ tylny zacisk. To z kolei oznacza, ¿e na skutek hamowania dzia³a nie tylko si³± kompresuj±ca przednie zawieszenia, ale te¿ si³a kompresuj±ca tyle zawieszenie. W³a¶nie kompresja ty³u zapobiegaj±ca jego podnoszeniu przy hamowaniu ogranicza nurkowanie przodu. Oczywi¶cie nie eliminuje zupe³nie to nurkowania przodu zupe³nie, oczywi¶cie motocykl bêdzie siada³ na przodzie, ale bêdzie to mierzalnie mniej ni¿ bez stosowania CBS i przy hamowaniu samym przodem. CBS przy ma³ych prêdko¶ciach pomaga gdy je¼dzi siê po górskich dró¿kach gdzie s± podjazdy i trzeba np. ruszyæ mocno pod górê z miejsca. Trzymaj±c dowolny hamulec masz stabilnie oparte o pod³o¿e oba ko³a, motocykl na lu¼nej nawierzchni ma mniejsz± tendencjê do ze¶lizgiwania siê. To samo dotyczy zreszt± stromych zjazdów i wielu innych sytuacji o których zapewne doskonale wiesz.
OdpowiedzBrak odpowiedzi do tego komentarza