tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Fiat Yamaha
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG

Fiat Yamaha

Autor: 2008.03.27, 20:54 Drukuj

Yamaha w wyścigach królewskiej klasy obecna jest od lat jednak przez ten czas prezentowała wyjątkowo zróżnicowany poziom. Po sukcesach Kenny Robertsa Seniora z przełomu lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych, a następnie po trzech tytułach Wayne'a Raineya z lat 1990-1992, w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych i na początku ery MotoGP nie było śladu.

Dwusuwowa YZR 500 znacznie ustępowała dominującym pod koniec ery pięćsetek Hondom, a podobnie było z czterosuwowym modelem M1, który zadebiutował w 2002 roku z Maxem Biaggim i Carlosem Checą za sterami.

Dopiero podpisanie kontraktu z legendarnym Valentino Rossim pod koniec 2003 roku okazało się przełomem dla producenta z japońskiej Iwaty, którego fabryczna ekipa do wyścigów przygotowuje się w swojej bazie na przedmieściach Mediolanu, tuż obok słynnego toru Monza.

Do składu dołączył nie tylko genialny Włoch, ale także jego szef mechaników, Australijczyk Jeremy Bugress i cała grupa ekspertów, którzy pracowali w Repsol Hondzie nad maszynami Micka Doohana w okresie jego największych sukcesów. Zmiany dotknęły także kadrę zarządzającą, gdy krótko przed podpisaniem kontraktu z Rossim na stanowisku szefa zespołu Geoffa Crusta zastąpił utalentowany Davide Brivio, kierujący wcześniej poczynaniami Yamahy w World Superbike.

Wszystko to, w połączeniu ze znacznie bardziej wytężoną pracą japońskich inżynierów nad konstrukcją nowego motocykla sprawiło, iż Rossi nie tylko wygrał swój pierwszy wyścig w barwach Yamahy w RPA, ale także koniec sezonu 2004 sięgnął po swoją czwartą koronę w królewskiej klasie, którą zresztą udało mu się obronić przed atakami zawodników Hondy rok później.

Niestety od tego czasu Yamaha znów ma poważne problemy z motocyklem. Model M1 w sezonie 2006 był strasznie podatny na wibracje, a nowa osiemsetka z poprzedniego roku była po prostu za wolna aby pozwolić Rossiemu na nawiązanie walki z Caseyem Stonerem.

Inżynierowie odpowiednio zaadresowali uwagi „Doktora" i na sezon 2008 przygotowali dla niego mocniejszą maszynę, która w połączeniu z przejściem na ogumienie Bridgestone, ma umożliwić mu wielki rewanż.

Sam fabryczny zespół, przez trzeci sezon z rzędu sponsorowany przez włoskiego Fiata, podzielony został w tym roku na pół - dosłownie. Po drugiej stronie przedzielonego ścianą garażu pojawił się bowiem debiutujący w MotoGP, charyzmatyczny mistrz 250'tek, Jorge Lorenzo.

20'letni Hiszpan nie ma zamiaru ścigać się w cieniu Rossiego i jest gotowy do wygrywania wyścigów. Mimo iż korzysta z ogumienia Michelin i nie ma wglądu z dane Valentino, to właśnie Lorenzo może, przy odrobinie szczęścia, zostać w tym roku główną gwiazdą Yamahy.

Motocykl Yamaha YZR M1
Opony Bridgestone/Michelin
Zawodnicy Valentino Rossi, Jorge Lorenzo
Szefowie mechaników Jeremy Burgess, Ramon Forcada
Szef Zespołu Davide Brivio, Daniele Romagnoli
Strona www.yamaha-racing.com/Racing/


NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
motul belka 420
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę