CANARD GITD ostrzega przed fa³szywymi wezwaniami do zap³acenia mandatu. Oszu¶ci wysy³aj± nie tylko SMS-y i e-maile
Oszuści robią, co mogą, żeby wyciągnąć nasze pieniądze. Jedną z metod jest podszywanie się pod instytucje, które rzeczywiście komunikują się z obywatelami w przypadku złamania przepisów drogowych i rozpoczęcia oraz przeprowadzenia procedury mandatowej.
Tym razem chodzi o Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego (CANARD GITD).
Wiadomości SMS, e-mail, a nawet korespondencja listowna. To niebezpieczne, zaobserwowane ostatnio próby działania oszustów podszywających się pod CANARD GITD. W związku ze zgłoszeniami dotyczącymi różnych form prób wyłudzeń danych osobowych i pieniędzy poprzez przesłanie fałszywego ponaglenia lub wezwania do zapłaty, CANARD GITD informuje, że wszelka korespondencja w sprawach zarejestrowanych naruszeń za pomocą urządzeń rejestrujących prowadzona jest w formie tradycyjnej, czyli za pośrednictwem Poczty Polskiej, lub za pośrednictwem elektronicznego biura obsługi klienta (eBOK CANARD). Jak wygląda cała procedura?
Przede wszystkim pierwsza korespondencja z CANARD przesyłana do właściciela, lub posiadacza pojazdu, nie jest jeszcze mandatem karnym. CANARD po ujawnieniu naruszenia, wysyła najpierw odpowiednie formularze w celu wypełnienia i ustalenia stanu faktycznego. Do druków dołączona jest także karta informacyjna zawierająca wzór mandatu karnego.
Warto wiedzieć, że każdy mandat karny kredytowany ma przypisany indywidualny numer rachunku bankowego, na który należy dokonać wpłaty. Płatności należy dokonywać w banku, na poczcie lub z wykorzystaniem bankowości elektronicznej. Co najważniejsze, GITD nie przesyła linków do uiszczenia grzywny nałożonej w drodze mandatu karnego!
CANARD udostępnia procedurę prowadzenia spraw w związku z zarejestrowaniem wykroczenia oraz poglądowe wzory dokumentów. Jeśli dostaniesz lub dostałeś wiadomość SMS, e-mail lub przesyłkę pocztową z informacją o mandacie, i masz wątpliwości, zawsze można skorzystać z kontaktu z Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. Inna możliwość to komunikacji to infolinia pod numerem telefonu (22) 220 45 00, która dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 15:00.
I jeszcze jedno. Jeśli stałeś się ofiarą ataku lub doszło do kradzieży danych (np. bankowości elektronicznej), bądź środków finansowych, poinformuj o tym swój bank oraz niezwłocznie zgłoś sprawę na policję i do CERT.PL (CSIRT NASK).
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze