BMW i Aprilia w MotoGP od 2012?
Czy dzięki nowym przepisom, w klasie królewskiej pojawią się nowe marki?
Od kiedy Dorna Sports wraz z FIM-em ogłosili nowe zasady obowiązujące w MotoGP od sezonu 2012, czyli przede wszystkim zwiększenie pojemności silników do 1000 cm3, chodzą plotki o pojawieniu się w królewskiej klasie nowych marek.
Eskil Suter, który przygotował podwozia MMX do klasy Moto2 (a zajęły one trzy z pierwszych pięciu miejsc w GP Kataru), już wziął się za pracę nad motocyklem spełniającym nowe kryteria MotoGP. Współpracując z BMW, do końca tego roku powinien zbudować podwozie dla silnika BMW S1000RR, który już fabrycznie spełnia wymagania maksymalnej średnicy tłoka, wynoszącej 81 mm.
Poza BMW, do startu w MotoGP od 2012 roku szykuje się również Aprilia. W świecie motocyklowym krążyły opinie, że model RSV4R Factory jest właśnie krokiem w kierunku nowych kryteriów klasy królewskiej. Ostatnie plotki mówią również, iż koncern Piaggio-Aprilia ma zamiar skontaktować się z Dorną w trakcie kilku Europejskich rund, aby wysondować możliwości swojego uczestnictwa w MotoGP od sezonu 2012.
Może to być powodem, dla którego Max Biaggi już negocjuje przedłużenie swojego kontraktu z Aprilią o kolejne 2 lata. Dzięki temu, pomimo wieku 40 lat, mógłby świętować swój powrót do MotoGP, skąd odszedł w 2005 roku.


Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeJuż teraz mogę powiedzieć że nie lubię nowej klasy motogp(1000cc). Dorna chyba chce po prostu zniszczyć WSBK, kopiując to co im przynosi sukces w najgorszy z możliwych sposobów? Marketing to coś ...
Odpowiedzdokładnie zgadzam sie z tą wypowiedzią! obecnie wsbk jest o wiele ciekawsze niz moto gp; ze względy chocby na większe zróżnicowanie motocykli
Odpowiedz