tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Auto Fus BMW Team - udany debiut w WMMP
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Auto Fus BMW Team - udany debiut w WMMP

Autor: Informacja prasowa 2011.05.11, 14:12 9 Drukuj

Inauguracja sezonu 2011 Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski oraz Pucharu Alpe Adria przebiegła pomyślnie dla trzech kierowców, reprezentujących barwy warszawskiego dealera pojazdów BMW. Szczególne powody do radości ma Gwen Giabbiani, który zajął dwukrotnie pierwsze miejsce w klasie Superstock 1000.

W miniony weekend zespół Auto Fus BMW Team po raz pierwszy wystąpił na padoku Toru Poznań. Reprezentujący jego barwy zawodnicy – Gwen Giabbiani, Hubert Tomaszewski i Grzegorz Łakomik – długo przygotowywali się do pierwszego w tym sezonie występu w Wyścigach Motocyklowych Mistrzostw Polski. Ogrom pracy, wysiłku i starań włożonych przez cały zespół nie poszedł na marne. Drużyna Auto Fus BMW Team objęła prowadzenie w klasyfikacji Superstock 1000.

„Jesteśmy bardzo szczęśliwi z udanego, pierwszego naszego weekendu wyścigowego Mistrzostw Polski i mamy ogromny apetyt na kolejne sukcesy. Czeka nas zatem ogrom pracy. Nasz młody zespół ma ogromny potencjał, chęć do pracy, a co najważniejsze wspaniałych kierowców, mechaników oraz wszystkich innych, którzy współuczestniczą w tym pięknym projekcie.” – powiedzieli właściciele BMW Auto Fus

Najlepszy wynik dla zespołu uzyskał nie kto inny, jak Gwen Giabbiani. Mistrz Świata Endurance z roku 2009 szybko odnalazł wspólny język z nową maszyną, czego dowodem było 2. miejsce w kwalifikacjach. Zawodnik prezentował jeszcze lepsze tempo jazdy w wyścigach, gdzie toczył zacięty bój z Andym Meklauem. Jednak to kierowca BMW dwukrotnie pierwszy przekroczył linię mety na pozycji lidera, zdobywając komplet punktów. Gwen już rozpoczął walkę o odzyskanie tytułu Mistrza Polski z roku 2009. Było to wspaniałe widowisko, tym bardziej że debiut zespołu Auto Fus BMW Team wielu zaskoczył.

„Zadowolenie ogromne, zarówno z zespołu, jak i z motocykla. Tworzenie teamu od podstaw jest dużym wyzwaniem, tym bardziej jeśli chcemy rywalizować na najwyższym poziomie. Ale udało nam się zbudować solidny fundament na przyszłość, dzięki dużemu zaangażowaniu i wsparciu firmy Auto Fus BMW oraz nas samych. Kwalifikacje przebiegły pod dyktando sprawdzania opon wyścigowych, bo największym znakiem zapytania był wybór mieszanki na wyścig. Wiedziałem, że motocykl jest wyjątkowo szybki, dlatego jedynym zmartwieniem był dobór odpowiednich twardości opon.

W pierwszym wyścigu opony zużywały się systematycznie, natomiast w połowie drugiego wyścigu nie było zbyt wiele przyczepności i musiałem kontrolować przewagę nad Meklauem. Świetnie, że wygrałem oba wyścigi i jestem na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski. To był weekend sukcesów dla naszego zespołu.”
– podsumował Gwen Giabbiani

Hubert Tomaszewski, jako reprezentant zespołu Auto Fus BMW Team w klasie Superbike rozpoczął wyścigowy weekend od zdobycia w kwalifikacjach szóstej pozycji startowej. Brak 100% pewności za sterami motocykla objawił się również u „Rzeźnika” podczas pierwszego wyścigu, kiedy to na pierwszym okrążeniu popełnił dwa błędy. Jednak z każdy kolejnym okrążeniem BMW S1000RR z numerem 111 jechało coraz szybciej, by ukończyć wyścig na 5. pozycji.

Do drugiego wyścigu Hubert przystąpił już w znacznie lepszej kondycji psychicznej. Dobry start pozwolił mu przebić się z szóstej na trzecią lokatę. Pech chciał, że kilka zakrętów dalej przewrócił się przed nim inny kierowca, przez co zawodnik Auto Fus BMW Team musiał uciekać na pobocze, aby na niego nie najechać. Niestety motocykl pechowego zawodnika zdołał jeszcze uderzyć w BMW S1000RR Huberta. Na szczęście ten uniknął wywrotki. Po powrocie na nitkę toru „Rzeźnik” zabrał się za odrabianie strat z ostatniej pozycji. Zanim sędzia wywiesił flagę oznaczającą koniec wyścigu, Hubert Tomaszewski zdołał wspiąć się na piątą pozycję.

„Po sobotnim wyścigu byłem na siebie zły, bo jechałem zbyt ostrożnie i zachowawczo. Do tego popełniłem dwa błędy już na pierwszym okrążeniu. W niedzielę czułem się pewniej, wiedziałem, że mogę walczyć o podium. Upadek zawodnika jadącego przede mną, zmusił mnie do ucieczki na pobocze. Na szczęście nie przewróciłem się, dlatego wiedziałem, że warto jechać dalej i walczyć. Ważne też, że miałem znakomity start, co nie zawsze mi wychodziło. Odrobiłem wiele pozycji i choć zdobyłem to samo miejsce, co w sobotę, to jestem zadowolony, iż pomimo „przygody” na pierwszym okrążeniu udało mi się zmobilizować do walki, przełamać wewnętrzną blokadę.” – mówi Hubert Tomaszewski.

Ostatniego z zawodników Auto Fus BMW Team mogliśmy oglądać w wyścigu Rookie 1000 Pucharu Polski. Grzegorz Łakomik – bo o nim mowa – zaliczył także udany występ. Treningi kwalifikacyjne Grzegorz ukończył z 5. czasem spośród 29 zawodników. Nieudany start w wyścigu spowodował, iż Łakomik spadł na 11. pozycję, ale przed końcem zdołał odrobić kilka miejsc. Ostatecznie po pierwszej rundzie Pucharu Polski w klasie Rookie 1000 na konto Grzegorza Łakomika wpłynęło 9 punktów za wywalczenie 7. lokaty.

„Niepotrzebnie spiąłem się podczas startu, przez co straciłem wiele pozycji. Dopiero po uspokojeniu myśli, zacząłem odrabiać utracone pozycje. Cieszę się ogromnie z zaciętej walki oraz z tego, że podczas wyścigu nie traciłem pozycji tylko piąłem się w górę. Ważne dla mnie również jest to, iż potrafię utrzymać koncentrację przez cały wyścig, czego dowodem było najlepsze okrążenie na koniec wyścigu.” – komentuje Łakomik

Kolejna runda WMMP, w której wystąpią zawodnicy zespołu Auto Fus BMW Team odbędzie się już za niespełna dwa tygodnie, 21-22. maja, na wspaniałym torze, znanym z MotoGP oraz Mistrzostw Świata Superbike, czeskim Brno. Tor ten należy do ulubionych obiektów Gwena Giabbianiego, jak również Huberta Tomaszewskiego. Rywale Gwena, chcąc odebrać mu pozycję lidera, nie będą mieli łatwego zadania.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę