Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Nie wiem, od czego zacząć, może od środka, przeniesienie dźwigni zmiany biegów z powrotem na prawą stronę, prawdopodobnie było podyktowane lepszą czułością, przy wybieraniu biegów. Mechanizm przeniesienia 860 na lewą stronę realizowany był za pomocą dźwigni i "popychaczy" ;-), co powodowało kłopoty z regulacją oraz dokładnym wybieraniem biegów...Dopiero w następnym modelu Darmah 900 zmieniono i poprawiono , i już nie było możliwości przeniesienia biegów na prawą stronę... Pierwszy 860 powstał jako wyścigówka i wziął udział w wyścigu Barcelona 24 Hour-Montjuich Park w lipcu 1973 roku, z kierowcami S. Canellas i B. Grau- odnosząc zdecydowane zwycięstwo, drugi motocykl Bultaco, był na mecie 16 okrążeń za nimi. Prototyp wystawiony w listopadzie 1973 roku, miał bardzo kontrowersyjną stylistykę i zmianę biegów po prawej stronie... model produkcyjny z 1974 roku ze względów opisanych w artykule, miał dźwignię zmiany przeniesioną na lewą stronę...Dane techniczne: poj. 863,9 ccm, 2 gaźniki Dell Orto 32, moc: 57 KM/7700 obr, masa sucha 185 kg, v.max.195 km/h ( zmierzona w 1975 przez Cycle World tylko 175 km/h. Ostatnim modelem na wałkach królewskich ( nie licząc "produkcji" p.Vogel ze Szwajcarii), był Mille MHR- wyprodukowany w 1986 roku w ilości 250 sztuk. Pozdr.