Trzykołowy maksi skuter Peugeot Metropolis zostanie wycofany ze sprzedaży. Piaggio wygrało proces o naruszenie patentu
Peugeot przegrał dwa procesy sądowe z Piaggio w sprawie wykorzystania w modelu Metropolis technologii zawieszenia stosowanej w modelu MP3. Dodatkowo producent będzie musiał zapłacić spore kary finansowe.
Piaggio wygrało procesy sądowe w paryskim trybunale oraz w sądzie w Mediolanie. Chodzi o wykorzystanie przez markę Peugeot patentu na budowę przedniego zawieszenia w Piaggio MP3, dzięki któremu skuter ma dwa koła z przodu, ale nadal prowadzi się jak klasyczny motocykl. Francuski trybunał dodatkowo nakazał zapłatę 1,5 mln euro na rzecz Piaggio. Oprócz tego, jeśli po upływie 30 dni od ogłoszenia wyroku Peugeot nadal będzie sprzedawał model Metropolis we Włoszech, to będzie musiał zapłacić 6 tys. euro kary za każdą sprzedaną sztukę, a jeśli po upływie 90 dni nadal model ten będzie w salonach, to za każdy dzień utrzymywania go w ofercie Peugeotowi grozi kara w wysokości 10 tys. euro.
Szkolenie i jazdy testowe dla fanów offroadu! Zapisz się, to już w ten weekend
Już 18 maja 2024 na toruńskim torze motocrossowym odbędzie się event Yamaha Off-Road Day dedykowany miłośnikom jazdy terenowej. W trakcie imprezy obędzie się prezentacja najnowszej Yamahy WR250F, spotkanie i jazdy pokazowe zawodników AF Motors Yamaha Racing Team
ZAPISZ SIĘ TUTAJ ! >>Peugeot w swoim modelu Metropolis faktycznie stosuje technologię zawieszenia podobną do tej z Piaggio MP3. Składa się ono z "kowadła", do którego są zamontowane amortyzatory. Każdy z amortyzatorów jest wyposażony w hamulec hydrauliczny i po naciśnięciu przycisku blokady hamulec jest aktywowany i zawieszenie zostaje w wybranej przez użytkownika pozycji. Do tego zawieszenie w MP3 posiada potencjometr, który kontroluje jego położenie. Na razie nie wiadomo, czy Piaggio zamierza walczyć z Peugeotem również na innych rynkach, ale jak widać nawet finanse Mahindry nie uchroniły francuskiego producenta przed przegraniem procesów na kluczowych rynkach.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeJeżdżąc na co dzień piaggio mp3 śmiało mogę stwierdzić, że zawieszenie robi robotę podczas jazdy ale żeby od razu wykorzystywać ich patent to trochę przesada. Dobrze, że to wywalczyli.
Odpowiedz