Firma Thunderbike powstała w 1985 roku w małej niemieckiej miejscowości Hamminkeln jako „Motorradschuppen” (szopa motocyklowa w dosłownym tłumaczeniu), gdzie w garażu zajmowała się głównie naprawą japońskich motocykli. W roku 1987 firma została oficjalnym dealerem Suzuki i prężnie się rozwijała. W latach 1987-2001 zespół Thunderbike odnosił sukcesy w Mistrzostwach Niemiec Endurance, a równolegle od 1995 roku w Hamminkeln budowane są kompletne motocykle custom, które w większości są zbudowane z części własnej produkcji i prezentowane pod nazwą „Thunderbike by Motorradschuppen”. Dopiero do 2000 roku całkowicie zrezygnowano z dodatku, który wciąż przypominał początki firmy. Dawny Motorradschuppen stał się w końcu Thunderbike, który w 2006 został oficjalnym dealerem marki Harlev-Davidson.
Pomysł budowy motocykli na zamówienie w Hamminkeln został już sprawdzony przy markach japońskich. Teraz przyszedł czas na motocykle z USA. Chłopaki z Hamminkeln stworzyli arcydzieło w postaci Spectaculi. Na laury za ten projekt nie trzeba było długo czekać. Podczas Custom Chrome Show w Moguncji Spectacula wygrała Mistrzostwa Europy, co dało uprawnienia do udziału w Pucharze Świata w Sturgis (USA). Tutaj nowicjusze z Thunderbike zdobyli drugie miejsce.
W 2008 roku, Thunderbike powtórzyli sukces pierwszej Spectaculi, nazywając swoje kolejne dzieło „Open Mind”, z którym zgarnęli kolejny tytuł mistrza Europy. Na Mistrzostwach Świata w Sturgis Open Mind zdołał zająć porządne piąte miejsce.
W 2012 roku Thunderbike został wreszcie mistrzem świata w klasie freestyle. Cena motocykla doszła do zawrotnej kwoty 150 000 euro. Trudno więc się dziwić, że zamówienia na customowe motocykle Made in Hamminkeln napływają nieustannie z całego świata.
Zdjęcia: Janusz Szafran
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze