tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki Katana 2022. Opis, zdjêcia, dane techniczne
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Suzuki Katana 2022. Opis, zdjêcia, dane techniczne

Autor: Informacja prasowa 2021.11.23, 15:08 Drukuj

Premiera Suzuki GSX1100S Katana pierwszej generacji była ogromną sensacją w 1981 roku. Model zdobył serca motocyklistów na całym świecie i na zawsze odmienił trendy motocyklowe. Wrażenie, które zrobiła Katana było tak wielkie, że nawet dziś wpływa ona na design współczesnych motocykli.

Jesienią 2017 roku, na wystawie motocyklowej EICMA w Mediolanie, zaprezentowano prototyp o mówiącej wszystko nazwie KATANA 3.0 CONCEPT. Zaprojektowana przez sławnego designera motocyklowego Rodolfo Frascoli i zbudowana przez Engines Engineering - ta nowa wizja zupełnie współczesnej Katany wznieciła ogień w sercach wszystkich motocyklistów. Wtedy Suzuki zdecydowało, że to właściwy moment by odsłonić całkowicie współczesną, podążającą z duchem czasów, nową wersję legendarnej Katany. Rozwój modelu produkcyjnego ruszył niebawem, a zespół inżynierów i projektantów w Hamamatsu pracował niestrudzenie, aż do osiągnięcia satysfakcjonującego efektu końcowego.

NAS Analytics TAG

Każdy z elementów stylistycznych oraz komponentów silnika czy podwozia wyróżniających Katanę, przeszedł przez wiele etapów rozwojowych i był dopracowany do maksimum, by osiągnąć oczekiwany poziom wyrafinowania i funkcjonalnego piękna.

Dalsze prace prowadzone nad doskonaleniem Katany 2022 przyniosły w efekcie jeszcze większą przyjemność z jazdy i lepsze ogólne osiągi tego motocykla. Do nowych elementów zalicza się wprowadzenie pakietu zaawansowanych systemów elektronicznych oraz poprawki, których wynikiem są jeszcze lepsze parametry silnika. Ulepszenia stylistyczne podkreślające jakość i charakterystyczny wygląd Katany obejmują nową kolorystykę dopasowaną do stylu ulicznego wojownika oraz nowe, efektowne wykończenia elementów użytkowych.

Stylistyka kolorystyczna poprzedniej generacji Katany miała nawiązywać do historii modelu. Kolorystyka nowej Katany 2022 wraz z matowym i satynowym wykończeniem została dobrana tak, by pasować do współczesnych gustów. Tak dobrane barwy doskonale współpracują z nowym wyglądem elementów podwozia.

Specjalnie zaprojektowany kluczyk prezentuje na uchwycie charakterystyczne logo Katany, nadające mu wyjątkowego wyglądu oraz powiększające satysfakcję i poczucie dumy z bycia posiadaczem Katany.

Jeśli chodzi o światła, mocna i wyraźna wiązka światła pionowo ustawionego reflektora LED zapewnia mocne oświetlenie i poprawia widoczność Katany dla pieszych oraz innych uczestników ruchu drogowego w warunkach nocnych. Białe światła pozycyjne LED oraz pomarańczowe kierunkowskazy zapewniają doskonałą widoczność dla innych uczestników ruchu drogowego. Charakterystyczny schemat tylnych świateł tworzy dynamiczny wygląd, a także zapewnia doskonałą widoczność dzięki trwałym i wydajnym czerwonym diodom LED. Zamocowane na wyprowadzonym z wahacza unikalnym, tylnym błotniku kierunkowskazy zapewniają doskonałą widoczność i wysoką trwałość.

Nowa Katana jest wyposażona w niewielki tylny błotnik zamocowany do wahacza. Przesunięcie go wraz z uchwytem tablicy rejestracyjnej oraz kierunkowskazami w okolice opony eliminuje konieczność zastosowania dodatkowych części wystających spod tylnego światła i siedziska. Dzięki temu tylna sekcja motocykla wygląda lekko i dynamicznie.

Kompaktowy wygląd zadartego do góry krótkiego tłumika świetnie współpracuje z czarną kolorystyką nadając tylnej sekcji czysty, nieco zadziorny wygląd.
Czarno-szare, stopniowane siedzisko podkreśla zgrabną sylwetkę Katany, jednocześnie zapewniając wygodną pozycję i stabilne podparcie dla kierowcy. Równie ważny jest komfort pasażera, który ma do dyspozycji wygodny uchwyt.

Czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 999 cm3 został dostrojony tak, by dostarczać idealnych osiągów podczas jazdy w każdych warunkach. Modyfikacje na rok 2022 obejmujące między innymi: nowe wałki rozrządu, sprężyny zaworowe, sprzęgło, a także nowy układ wydechowy - wpłynęły na zwiększenie mocy maksymalnej i pozwoliły osiągnąć lepszy balans osiągów, jednocześnie umożliwiając spełnienie normy emisji spalin Euro 5.

Zmodyfikowany silnik charakteryzuje się nie tylko szerszą i bardziej liniową krzywą momentu obrotowego, a do tego osiąga większy ogólny moment obrotowy w całym zakresie użytecznej prędkości obrotowej. Choć maksymalny moment obrotowy jest minimalnie niższy niż w poprzedniej generacji, silnik dostarcza więcej niutonometrów momentu obrotowego przy niskich obrotach silnika. Dzięki temu reakcja na dodanie gazu oraz przyspieszenie, również podczas jazdy z wyższą prędkością i w średnim zakresie obrotów są bardziej bezpośrednie. W efekcie jazda jest bardziej emocjonująca i przyjemniejsza.

Moc maksymalna jest osiągana przy wyższych obrotach (11 000 obr/min - wcześniej 10 000obr/min), dzięki czemu kręcenie Katany do wysokich zakresów sprawia dużo frajdy i przyjemności. Dbające o bezpieczeństwo, nowoczesne systemy elektroniczne pilnują zaś, aby dynamiczna jazda Kataną była w pełni kontrolowana, przewidywalna, a przy tym również przyjemniejsza.

Silnik pochodzący w bezpośredniej linii z modelu GSX-R1000 znany jest z trwałości, a dzięki nowym rozwiązaniom jego wytrzymałość i bezawaryjność została poprawiona. Przykładowo zamiast nacinanych gwintów śrub mocujących w skrzyni korbowej zastosowano walcowane, które są bardziej wytrzymałe i odporne na uszkodzenia.

Pakiet systemów wspomagających Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.) wprowadza nowoczesne systemy elektroniczne, których zadaniem jest optymalizacja osiągów oraz charakterystyki pracy silnika tak, by były jak najlepiej dopasowane do preferencji motocyklisty, jego poziomu doświadczenia, a także do zróżnicowanych, zmiennych warunków drogowych. Systemy składające się na pakiet S.I.R.S. mają za zadanie wspierać motocyklistę czyniąc motocykl łatwiejszym do kontrolowania, bardziej przewidywalnym i mniej męczącym zarówno podczas spokojnej jazdy ulicami miasta, jak i dynamicznej przejażdżki. Systemy te pozwalają zbudować większą pewność siebie i bardziej skoncentrować się na odczuwaniu przyjemności z jazdy.

System kontroli trakcji STCS został zaktualizowany i oferuje teraz szerszą możliwość dostrojenia działania kontroli trakcji spośród 5 poziomów (z możliwością wyłączenia) zamiast 3 poziomów oferowanych przez poprzednią generację.

Nowy system elektronicznego sterowania przepustnicą Ride-by-wire wykorzystuje możliwości obliczeniowe 32-bitowego procesora ECM, by lepiej kontrolować funkcjonowanie przepustnic.

Katana 2022 jest wyposażona seryjnie w asystenta zmiany biegów Suzuki Bi-directional Quick Shift System. Ten wyjątkowy element wyposażenia poprawia wrażenia z jazdy, umożliwiając motocykliście płynną zmianę biegów bez konieczności operowania dźwignią sprzęgła. Dzięki zoptymalizowaniu pracy tego systemu przez komputer sterujący ECU, zmiana biegów jest możliwa i funkcjonuje płynnie zarówno przy wysokiej jak i niskiej prędkości obrotowej silnika, co oznacza, że system działa w całym zakresie prędkości obrotowej.

Przełącznik trybów jazdy SDMS (Suzuki Drive Mode Selector) został zaprojektowany, aby zaoferować możliwość wyboru pomiędzy trzema różnymi trybami, które zmieniają charakterystykę pracy silnika, reakcję na gaz oraz sposób oddawania mocy, aby dopasować reakcję silnika do warunków jazdy lub osobistych preferencji - szczególnie podczas obracania manetki gazu z pozycji lekko otwartej do momentu, w którym osiąga szczyt mocy w średnim zakresie prędkości obrotowej w trakcie przyspieszania. Ustawienia każdego z trybów zostały indywidualnie dostrojone i szeroko przetestowane by zapewnić optymalną pracę zarówno do zróżnicowanych warunków pogodowych oraz drogowych, a także indywidualnych preferencji motocyklisty, czyniąc jazdę przyjemniejszą.

Tryb A (Active) to najlepszy wybór, gdy motocyklista chce wykorzystać pełen potencjał drzemiący w silniku Katany. Zapewnia najbardziej bezpośrednią i najostrzejszą reakcję na pracę manetką gazu, a charakterystyka momentu obrotowego jest zestrojona tak, by zagwarantować ekscytujące przyspieszenia typowe dla maszyny sportowej klasy 1000 podczas dynamicznej jazdy. Ten tryb jest stworzony do użytkowania podczas sportowej jazdy, na przykład podczas treningów na torze lub dynamicznych przejażdżek po dobrej jakości drogach i przy dobrych warunkach pogodowych.

Tryb B (Basic) osiąga taki sam poziom mocy maksymalnej, ale oferuje nieco łagodniejszą reakcję oraz bardziej liniowy sposób oddawania mocy podczas przyspieszania, budujący większą pewność siebie. Został dostrojony tak, by motocykl był łatwiejszy do kontrolowania. Tryb B to najlepszy wybór podczas codziennej jazdy.

Tryb C (Comfort) zapewnia najłagodniejszą reakcję na dodanie gazu i delikatniejszą charakterystykę momentu obrotowego, dostarczając maksymalną moc w gładki i liniowy sposób. Łagodniejsza reakcja na gaz i ograniczony moment obrotowy podczas przyspieszania sprawia, że ten tryb jest idealnym wyborem w trudnych warunkach drogowych.

System łatwego rozruchu Suzuki Easy Start System umożliwia odpalenie silnika za pomocą pojedynczego naciśnięcia przycisku rozrusznika. Gdy motocykl znajduje się na biegu neutralnym nie ma potrzeby wciskania dźwigni sprzęgła, aby odpalić silnik, a rozrusznik samoistnie rozłączy się, gdy tylko silnik zostanie odpalony.

Motocykl posiada TI-ISC (Throttle-body Integrated Idle Speed Control - układ wspomagania pacy silnika na obrotach jałowych), by płynnie zwiększyć prędkość obrotową silnika podczas ruszania oraz jazdy z niską prędkością. Tym samym zapobiega niekontrolowanemu zgaśnięciu silnika, ułatwiając jazdę i kontrolę motocykla w miejskich korkach. Współpracując z asystentem sprzęgła SCAS sprawia, że ruszanie ze startu zatrzymanego jest płynniejsze i łatwiejsze.

Kompaktowe i lekkie podwozie zostało zaprojektowane z myślą o zwinności, łatwości prowadzenia i przyjaznego, dającego dużo radości z jazdy charakteru. Jednocześnie zostało ono skonstruowane tak by zapewnić najlepsze możliwe parametry podczas jazdy w zróżnicowanych warunkach drogowych na publicznych drogach - w miejskich korkach, na autostradzie, czy też na krętych bocznych drogach.

Grzbietowa dwubelkowa rama aluminiowa została skonstruowana, żeby zapewnić zwinne prowadzenie i doskonałą przyczepność na drodze. Główne ramiona idą prosto od główki ramy aż do mocowania wahacza. To idealne rozwiązanie pozwalające osiągnąć jednocześnie wysoką sztywność i niską masę. Dzięki zastosowaniu metody analizy elementów skończonych (FEM) podczas projektowania ramy, udało się osiągnąć niską masę ramy na poziomie tej z obecnego modelu GSX-R1000. Aluminiowy wahacz został przejęty bezpośrednio z modelu GSX-R1000 (2016).

Linia specjalnie przygotowanych akcesoriów pozwoli każdemu motocykliście w łatwy i przyjemny sposób spersonalizować wygląd ich Katany. Wśród nich znajdują się m.in.: przycemniana owiewka, dwukolorowe siedzisko, karbonowa osłona sprzęgła, czerwone zaciski Brembo, podgrzewane manetki, okleina rantu koła, slajdery ramy, tankpad, taknbag i inne.

Dane techniczne

Długość całkowita 2 125 mm
Szerokość całkowita 830 mm
Wysokość całkowita 1 110 mm
Rozstaw osi 1 460 mm
Prześwit 140 mm
Wysokość siedziska 825 mm
Masa własna 215 kg
Typ silnika Czterosuwowy, chłodzony cieczą, rzędowy, czterocylindrowy, DOHC, 
Średnica x skok tłoka 73,4 mm x 59,0 mm
Pojemność skokowa 999 cm3
Stopień sprężania 12.2:1
Układ paliwowy Wtrysk paliwa
Rozrusznik Elektryczny
Układ smarowania Mokra miska olejowa
Przeniesienie napędu 6-biegowa o stałym zazębieniu
Zawieszenia  Przód Odwrócony widelec teleskopowy
Tył Amortyzator olejowy mocowany systemem dźwigni, sprężyna
Kąt nachylenia 25° / 100mm
Hamulce  Przód Dwie tarcze hamulcowe
Tył Tarcza hamulcowa
Opony  Przód 120/70ZR17M/C (58W), bezdętkowa
Tył 190/50ZR17M/C (73W), bezdętkowa
Układ zapłonowy Zapłon elektryczny (tranzystorowy)
Pojemność zbiornika paliwa 12 litrów 
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê