tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Opony DELI Tire. Motocykl dla kierowcy kategorii B? To możliwe, ale pamiętaj o kwestii ogumienia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Opony DELI Tire. Motocykl dla kierowcy kategorii B? To możliwe, ale pamiętaj o kwestii ogumienia

Autor: Artykuł sponsorowany 2024.04.24, 12:45 Drukuj

Opony dla maszyn z najniższej kategorii wagowej powinny być w centrum uwagi użytkowników, tak samo jak w przypadku motocykli powyżej 125 cm3 pojemności silnika. Mniejsza moc i waga jednośladów nie może prowadzić do lekceważenia zagadnienia opon.

Niestety opony były i będą drogie, ale rozwiązanie tej kwestii to zakup dobrych jakościowo i technicznie modeli od tańszego producenta. "Tańszego" nie oznacza w tym przypadku gorszego.

Jedną z ciekawszych ofert prezentuje marka DELI Tire, w której katalogu znajduje się bardzo szeroka gama modelowa. Wystarczy powiedzieć, że tylko w kategorii maszyn sportowych dostępnych jest aż 38 modeli. Koncern PT Industri Karet DELI powstał w 1956 roku w Indonezji, ale od wielu lat wszystkie opony DELI produkowane są zgodnie z normami i standardami obowiązującymi w UE. Opony tej indonezyjskiej marki są sprzedawane obecnie do ponad 60 krajów.

Dla warunków drogowych, a konkretnie szosy i nawierzchni asfaltowych, jednym z najlepszych wyborów jest opona SB-128 SAMURAI, którą charakteryzuje trwałość, długa żywotność, a do tego ma bardzo dobre opinie użytkowników. Kolejny model, który doskonale poradzi sobie na asfalcie, a przy tym ma świetną jakość i nie rujnuje budżetu, to SB-106 STORM. Również w przypadku tego modelu poza świetną relacją ceny do jakości warto zwrócić uwagę na rzeszę zadowolonych użytkowników.



Do wspominanych dwóch modeli trzeba jeszcze dodać wariant SB-101 STEAM, czyli opony szosowe ze sportowym wzorem bieżnika. Tak jak w pozostałych modelach, STEAM skonstruowano w oparciu o specjalną kompozycję miękkich mieszanek gumy naturalnej i syntetycznej, w znacznym stopniu poprawiających przyczepność opony na twardym i mokrym podłożu. Do tego, dzięki zastosowaniu elastycznego płótna, dostajemy gwarancję na lepsze dopasowanie opony do nierówności występujących zarówno na torze, jak i ulicy.

Serpentyna asfaltowej drogi biegnąca w dal kusi w takim samym stopniu posiadacza ciężkiego krążownika, jak i usportowionych 125-tek. Dla tych ostatnich przewidziane są dwie nowości DELI Tire, czyli model SB-148 RAZOR XP oraz SB-151 SLASH. Ponieważ muszą podołać długim trasom, zadania, jakie są przed nimi postawione, bywają trudniejsze. Motocykliści oczekują oczywiście wysokiej trwałości i odporności na zużycie, ale idealnie wyważona przyczepność, odporność na przebicia, stabilność, znaczna odporność na wysokie i niskie temperatury, oraz gwarancja pracy i niskie ryzyko awarii w warunkach jazdy z dużą prędkością. Oczywiście należy też powiedzieć o komforcie jazdy, przez który rozumiemy głównie redukcję drgań i hałasu. SB-148 RAZOR XP oraz SB-151 SLASH spełniają wszystkie powyższe warunki.

Moc na poziomie 15 KM, jaką dysponują motocykle o pojemności 125 cm3, pozwala na sprawne starty spod świateł i żwawe rozpędzanie się do prędkości w okolicach 100 km/h. W zależności od jakości drogi, jej nachylenia, oporów aerodynamicznych i wagi motocyklisty, rzeczywista prędkość maksymalna może oscylować w okolicy 110 km/h. Sprawa komplikuje się, jeśli dochodzi konieczność jazdy po drogach innych niż asfaltowe.

Na szerokie spektrum tras szutrowych DELI Tire posiada dwa znakomite modele opon. Pierwszy to SB-117 STREET ENDURO, który już w nazwie wskazuje na wszechstronność użytkowania. Ten model nie powinien mieć problemów na trasach nieutwardzonych, ale poradzi sobie też na publicznych drogach. Z kolei prawdziwym królem bezdroży jest SB-108 BRUTAL. Te potężne gumy z 20-milimetrowymi kostkami potrafią dosłownie wgryźć się w teren, a przy tym mają oczywiście homologację drogową. Użytkownicy cenią je nie tylko za świetnie radzenie sobie z nierównościami terenowymi, ale też odporność na uszkodzenia.

Skoro wspomnieliśmy już o wariancie BRUTAL, a znajdujemy się w jesienno-zimowym okresie roku, koniecznie należy powiedzieć o najbardziej radykalnym modelu z katalogu DELI Tire, czyli zimowych oponach SB-128 WinT-Berg. Wystarczy spojrzeć na ten model, aby natychmiast zorientować się, że WinT-Berg musi podołać nie tylko typowym wyzwaniom stawianym przed ogumieniem, ale również skrajnym warunkom pogodowym.

Opona WinT-Berg została zaprojektowana z myślą o trudnych warunkach drogowych, kiedy na jezdniach zalega błoto i śnieg. Specjalna miękka mieszanka produkowana na bazie kauczuku naturalnego zapewnia oponie lepszą przyczepność, natomiast jej agresywny bieżnik dodatkowo umożliwia bezpieczne użytkowanie opony w okresie jesień-zima-wiosna. Trudności, na które zostaje wystawiony ten model, wpływają również na nieco wyższą cenę, ale jedynie w porównaniu do katalogu opon DELI Tire. Jeśli weźmiemy pod uwagę produkty konkurencji, koszt zakupu WinT-Berg przestaje być problemem, a cały czas zaznaczam, że rozmawiamy o produkcie, który nie odbiega klasą i jakością od marek uznawanych za topowe.

Na koniec jeszcze krótka uwaga dotycząca wymienionych modeli ogumienia. Opony to część motocykla, która bezpośrednio styka się z podłożem i zasadniczo wykonuje największą pracę. Kontrola i weryfikacja stanu ogumienia powinna być nawykiem, który warto w sobie wyrobić, tym bardziej że w samochodach sprawa wygląda nieco inaczej. Mówimy przecież o kierowcach przesiadających się na motocykle, bo korzystają z tego, że są posiadaczami prawa jazdy kategorii B.

Opony przodujących marek są niestety bardzo drogie, natomiast produkty alternatywnych producentów mogą budzić obawy co do jakości produktu. Stąd również nawiązanie do DELI Tire, jako sprawdzonej i zweryfikowanej marki, której opony cechuje bardzo dobra relacja ceny do jakości. Warto zapamiętać tę informację, bo może się wam jeszcze przydać.

Katalog produktów DELI znajdziecie pod tym linkiem.

Opony można zakupić w sieci InterCars InterMoto i Oponeo.pl.


Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę