Odcinkowe pomiary prędkości. Na których trasach i drogach trzeba uważać na te pułapki? Sprawdź listę
Lista działających systemów OPP w Polsce stale rośnie, a będzie ich jeszcze więcej. Gdzie trzeba obecnie uważać na kamery OPP?
Jedna z najnowszych instalacji znalazła się na autostradzie A4 w okolicach Wrocławia. Odcinek kontrolowany przez OPP na trasie między węzłami Kostomłoty a Kąty Wrocławskie ma aż osiem kilometrów. Pułapka polega na tym, że na A4 obowiązuje dozwolona prędkość 140 km/h, ale OPP znajduje się na odcinku, gdzie prędkość pojazdów została ograniczona do 110 km/h. Dlaczego? Bo brakuje pasa awaryjnego.
Ducati robi szkolenie otwarte dla wszystkich! Testy motocykli Ducati i trening pod okiem instruktorów
Trenuj kontrolę nad swoim motocyklem i testuj najnowsze modele Ducati. Prestiżowa impreza szkoleniowa po raz pierwszy organizowana jest w nowej formule. Nie musisz mieć motocykla Ducati, by wziąć udział w Ducati Riding Experience na torze w pobliżu Warszawy. Instruktorami będą członkowie renomowanej grupy Janusza Czai, czyli JC Group. Całodniowa impreza z testami nowych motocykli Ducati i wyżywieniem już lada moment:
Poznaj szczegóły i zapisz się >>Oczywiście część kierowców nie zauważa tego faktu, a kamery OPP sumiennie zliczają takie przypadki. W ten sposób mandatów jest coraz więcej, chociaż można się zastanawiać, czy rzeczywiście bezpieczeństwo podróżowania jakoś wzrosło z powodu działania tej pułapki.
Działanie systemu jest bardzo proste i niezwykle skuteczne. Przykładowo OPP zainstalowany na Zakopiance, a w zasadzie jedynie w tunelu na popularnej trasie z Krakowa do Zakopanego, analizuje ruch pojazdów na docinku dwóch kilometrów, w obu kierunkach. Przejechanie tego fragmentu powinno zająć kierowcom około minuty, a osoby, które przejeżdżają fragment trasy szybciej, zostają ukarane mandatem.
Łącznie takich systemów ma wkrótce być na naszych drogach aż 73, a każdy OPP to koszt ok. 4 mln zł. Tymczasem działających pułapek jest na razie około 40. Szczegółową listę zamieszczamy poniżej.
Lokalizacja | Droga | Długość odcinka |
woj. dolnośląskie, Kostomłoty, gmina: Kostomłoty | A4 | kierunek: Kostomłoty-Kąty Wrocławskie 8095 m, kierunek: Kąty Wrocławskie - Kostomłoty 8091 m |
woj. dolnośląskie, Szlichtyngowa, gmina: Szlichtyngowa | DK12 | kierunek: Wschowa 2527 m, kierunek: Głogów 2529 m |
woj. kujawsko-pomorskie, Bielowieś, gmina: Pakość | DW251 | kierunek: Inowrocław 3934 m, kierunek: Pakość 3932 m |
woj. kujawsko-pomorskie, Kłódka, gmina: Rogóźno | DK16 | kierunek: Iława 2212 m, kierunek: Grudziądz 2207 m |
woj. lubelskie, Łęczna, gmina: Łęczna | DK82 | kierunek: Włodawa 3891 m, kierunek: Łęczna 3891 m |
woj. lubelskie, Łuszczów Pierwszy, gmina: Wólka | DK82 | kierunek: Łęczna 2881 m, kierunek: Lublin 2878 m |
woj. lubuskie, Sulechów, gmina: Sulechów | DK32 | kierunek: Wolsztyn 2995 m, kierunek: Sulechów 2995 m |
woj. łódzkie, Kluki, gmina: Kluki | DK74 | kierunek: Bełchatów 1394 m, kierunek: Wieluń 1393 m |
woj. łódzkie, Tomaszów Mazowiecki, gmina: Tomaszów Mazowiecki | DK48 | kierunek: Białobrzegi 2167 m, kierunek: Droga ekspresowa S8 2169 m |
woj. łódzkie, Złota, gmina: Głuchów | DK72 | kierunek: Rawa Mazowiecka 3276 m, kierunek: Łódź 3279 m |
woj. małopolskie, Skomielna Biała, gmina: Lubień | S7 | kierunek: Tunel na S7, wyjazd w Naprawie w kierunku Krakowa 2042 m, kierunek: Tunel S7, wyjazd w Skomielnej Białej w kierunku Zakopanego 2040 m |
woj. małopolskie, Tarnów, gmina: Tarnów | DK94 | kierunek: Rzeszów 4393 m, kierunek: Kraków 4381 m |
woj. mazowieckie, Karniewo, gmina: Karniewo | DK60 | kierunek: Gołymin-Ośrodek 1800 m, kierunek: Maków Mazowiecki 1800 m |
woj. mazowieckie, Blizne Łaszczyńskiego, gmina: Stare Babice | S8 | kierunek: Poznań 2955 m |
woj. mazowieckie, Falęcice, gmina: Promna | S7 | kierunek: Radom 14061 m, kierunek: Warszawa 14053 m |
woj. mazowieckie, Regut, gmina: Celestynów | DK50 | kierunek: Góra Kalwaria 2760 m, kierunek: Kołbiel 2760 m |
woj. mazowieckie, Sochaczew, gmina: Sochaczew | DK50 | kierunek: Żyrardów 2847 m, kierunek: Sochaczew 2847 m |
woj. mazowieckie, Strychówka, gmina: Strychówka | DK50 | kierunek: Mińsk Mazowiecki 2650 m, kierunek: Ostrów Mazowiecka 2648 m |
woj. mazowieckie, Sulejówek, gmina: Sulejówek | DK92 | kierunek: Mińsk Mazowiecki 1505 m, kierunek: Warszawa 1505 m |
woj. mazowieckie, Warszawa, gmina: Warszawa | S2 | kierunek: Tunel S2 w stronę Mińska Mazowieckiego 2520 m |
woj. mazowieckie, Warszawa, gmina: Warszawa | S8 | kierunek: Warszawa, ul. Łabiszyńska-Marki, ul. Szpitalna 4041 m |
woj. opolskie, Łosiów, gmina: Lewin Brzeski | DK94 | kierunek: Wrocław 2161 m, kierunek: Opole 2161 m |
woj. podkarpackie, Iskrzynia, gmina: Korczyna | DK19 | kierunek: Barwinek 1392 m, kierunek: Rzeszów 1392 m |
woj. podkarpackie, Jamnica, gmina: Grębów | DW871 | kierunek: Stalowa Wola 6518 m, kierunek: Tarnobrzeg 6520 m |
woj. podkarpackie, Kolbuszowa Górna, gmina: Kolbuszowa | DK9 | kierunek: Rzeszów 2525 m, kierunek: Radom 2524 m |
woj. podlaskie, Zwierki (gmina: Zabłudów) | DK19 | kierunek: Białystok 3835 m, kierunek: Zabłudów 3835 m |
woj. pomorskie, Borcz, gmina: Somonino | DK20 | kierunek: Żuków 2710 m, kierunek: Kartuzy 2713 m |
woj. pomorskie, Borowo, gmina: Kartuzy | DW211 | kierunek: Żuków 1366 m, kierunek: Kartuzy 1374 m |
woj. pomorskie, Reda, gmina: Reda | DW216 | kierunek: Reda 1648 m, kierunek: Puck 1642 m |
woj. śląskie, Gorzyce, gmina: Gorzyce | DK78 | kierunek: Gliwice 848 m, kierunek: Ostrawa 850 m |
woj. śląskie, Tarnowskie Góry, gmina: Tarnowskie Góry | DK11 | kierunek: Bytom 993 m, kierunek: Poznań 992 m |
woj. śląskie, Wilcza, gmina: Pilchowice | DK78 | kierunek: Gliwice 2200 m, kierunek: Rybnik 2201 m |
woj. świętokrzyskie, Radlin, gmina: Górno | DK74 | kierunek: Opatów 3996 m, kierunek: Kielce 3993 m |
woj. warmińsko-mazurskie, Gietrzwałd, gmina: Gietrzwałd | DK16 | kierunek: Olsztyn 5022 m, kierunek: Ostróda 5026 m |
woj. warmińsko-mazurskie, Gwiazdowo, gmina: Piecki | DK59 | kierunek: Rozogi 5612 m, kierunek: Mrągowo 5619 m |
woj. zachodniopomorskie, Świnoujście, gmina: Świnoujście, Tunel pod Świną | DK93 | kierunek: Wolin 2485 m, kierunek: Wyspa Uznam 2480 m |
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeno dobra, ale motocykli to chyba w praktyce nie dotyczy? czy są jakieś odcinki z kamerami "strzelajacymi" od tyłu? W Warszawie żaden taki nie jest.
OdpowiedzPułapka byłaby wtedy, gdyby nie było znaków ograniczających prędkość. Na drodze mamy święty obowiązek patrzeć na znaki a nie mieć pretensje do regulatora że wprowadził przepisy.
Odpowiedz