Ta witryna u¿ywa plików cookie. Wiêcej informacji o u¿ywanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, mo¿na znale¼æ
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj wiêcej tego komunikatu.
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeNie da sie tego porównaæ. Te motocykle s± tak ró¿ne, ¿e to dwa zupe³nie ró¿ne ¶wiaty.
OdpowiedzLovtza móg³bys to rozwin±æ? Który lepiej k³adzie siê w zakrêty, który stabilniejszy... Który bêdzie bardziej commuter friendly?
OdpowiedzPrzede wszystkim Duke to motocykl typowo szosowy o krótszych skokach zawieszeñ, innych ustawieniach zawieszenia, o d³u¿szych prze³o¿eniach. Duke ma "³agodniejsz±" geometriê, ale te¿ nieco krótszy rozstaw osi. Tym je¼dzi siê zupe³nie inaczej ni¿ SMC. Wra¿enie na Duku jest takie, ¿e to motocykl stricte szosowy. Ze swoimi poprzednikami (szczególnie tymi pierwszymi Dukami, które by³y ewidentnie inspirowane klimatem supermoto) nie ma to niczego wspólnego. Tymczasem gdy siadasz na SMC od razu wiesz ¿e siedzisz na maszynie której platform± jest motocykl offroadowy. Poza tym o czym pisa³em wy¿ej to tak¿e kwestia pozycji za kierownic±, siod³a, boczków, itd. To s± zupe³nie ró¿ne motocykle, nawet je¶li napêdza je ten sam silnik. Duke jest sztywniejszy i reaguje na stery tak jak sportowy motocykl szosowy. SMC ma wszystko co wi±¿e sie z jazd± takim motocyklem - g³êbsze nurkowanie na hamowaniu, mocniejsze wstawania ty³u na wyj¶ciach z zakrêtów, wy¿ej umieszczony ¶rodek ciê¿ko¶ci itd. itp. O takich przyziemnych ró¿nicach jak zupe³nie inna charakterystyka w czasie jazdy po ulicy. Duke trzêsie na dziurach i nierówno¶ciach, a SMC bierze na klatê studzienki, krawê¿niki, itd.
OdpowiedzCa³kiem trafne porównanie, ¶wietnie uj±³e¶ ró¿nicê miedzy dwoma maszynami. Ze swojej strony dodam, ¿e Duke jest trochê sprytniejszy, a SMC dostarcza lepszej zabawy w miejskiej je¼dzie. Oba motocykle s± ¶wietne. Mam Duke i zamierzam w przysz³ym sezonie kupiæ SMC. Duka bêdê ci±ga³ na tory kartingowe, bo SMC jednak jest d³u¿szy i mimo g³êbszego z³o¿enia zawiasu w zakrêcie R'k± lepiej siê steruje.
Odpowiedz