tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MotoGP 2027 to nowe motocykle i rewolucja w regulaminie technicznym. Co zmieni siê w mistrzostwach ¶wiata?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

MotoGP 2027 to nowe motocykle i rewolucja w regulaminie technicznym. Co zmieni siê w mistrzostwach ¶wiata?

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.05.06, 12:40 Drukuj

Tuż przed Grand Prix Francji przedstawiono szczegółowe informacje na temat tego, jak zmieni się MotoGP od 2027 r. Pojawią się nowe motocykle i nowe przepisy, a całość ma się stać jeszcze bardziej widowiskowa i przyjazna dla środowiska. Jakie zmiany zamierzają wprowadzić organizatorzy MotoGP?

O możliwej rewolucji mówiło się już od jakiegoś czasu, ale tylko pod kątem używanych silników. We wstępie do komunikatu prasowego czytamy, że nowości mają sprawić, że sport stanie się jeszcze bardziej widowiskowy, a motocykle mają upodobnić się do maszyn drogowych, choć nadal będą to maszyny prototypowe.

NAS Analytics TAG

Na pierwszy ogień idą silniki, których pojemność będzie zmniejszona z 1000 do 850 cm3 i to jest właśnie kwestia, o której mówiono od dawna. Dodatkowo liczba dostępnych silników na sezon zostanie zmniejszona z 7 do 6, co ma poprawić wydajność i zapewne jest też spowodowane względami finansowymi oraz ochrony środowiska. Maksymalna średnica cylindra zostanie zmniejszona z 81 do 75 mm, co ma się przełożyć na zmniejszenie mocy. Obecnie motocykle MotoGP stały się tak szybkie, że niektóre tory po prostu nie są na to przygotowane. Od 2027 r. cała seria ma jeździć na paliwach przyjaznych dla środowiska, a pojemność zbiorników zostanie zmniejszona z 22 do 20 litrów. Podczas wyścigu Sprint limit ma wynosić 11 litrów.

Od roku 2027 ma się skończyć aerodynamiczny wyścig. Tutaj maksymalna szerokość górnej części przedniej owiewki zostanie zmniejszona o 50 mm, a nos będzie cofnięty o 50 mm. To pozwoli zachować stabilność na prostych i podczas hamowania, ale jednocześnie ułatwi zawodnikom wyprzedzanie. Z kolei wszelkie elementy aerodynamiki z tyłu motocykla będą musiały być homologowane i zespoły będą mogły dokonać tylko jednej aktualizacji na sezon. Organizatorzy zapowiedzieli też całkowitą likwidację urządzeń obniżających wysokość zawieszenia.

Ciekawie zrobi się także w kwestii zwiększenia konkurencyjności poszczególnych zespołów. Dane GPS z każdego motocykla będą ogólnodostępne dla wszystkich zespołów po każdej sesji. To pozwoli słabszym ekipom zobaczyć, co i gdzie mogą poprawić. Obecny system koncesji pozostanie w mocy, ale od sezonu 2027 wszyscy zawodnicy będą startować z kategorii B i w połowie sezonu zostaną wprowadzone ewentualne zmiany.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê