Marka Triumph najja¶niejsz± gwiazd± imperium magnata budowlanego
Niedawno pisaliśmy o tym, że w 2023 roku Triumph postanowił zaskoczyć kolekcją motocykli Chrome Collection, czyli klasycznymi modelami brytyjskiej marki z ręcznie wykonanymi chromowaniami. Być może aktywne zabieganie o klientów to jeden z powodów sukcesu największego brytyjskiego producenta motocykli.
Ale o dobre passie świadczy również najnowsze sprawozdanie finansowe Bloor Investments — firmy macierzystej Triumpha — która ujawniła, że zyski motocyklowej marki stanowią obecnie dużą część dochodów całego imperium Bloora.
Szkolenie i jazdy testowe dla fanów offroadu! Zapisz się, to już w ten weekend
Już 18 maja 2024 na toruńskim torze motocrossowym odbędzie się event Yamaha Off-Road Day dedykowany miłośnikom jazdy terenowej. W trakcie imprezy obędzie się prezentacja najnowszej Yamahy WR250F, spotkanie i jazdy pokazowe zawodników AF Motors Yamaha Racing Team
ZAPISZ SIÊ TUTAJ ! >>Magnat budowlany John Bloor wykupił prawa do nazwy Triumph, kiedy poprzednia firma znalazła się pod zarządem komisarycznym w 1983 roku. Bloor poświęcił dziesięciolecia na odbudowę marki i inwestował w jej rozwój bardzo poważne środki. Pierwsze motocykle z fabryki Hinckley trafiły na rynek w 1991 roku, a firma po raz pierwszy osiągnęła zysk dopiero w 2000 roku. Minęły kolejne dwie dekady i obecnie Triumph stał się źródłem ogromnych zysków.
Zgodnie z najnowszy sprawozdaniem finansowym obroty Triumpha wyniosły nieco poniżej 775 mln funtów, co oznacza wzrost z 613 mln funtów w 2021 r., a zyski przed opodatkowaniem wzrosły z 50 mln funtów w 2021 r. do prawie 94 mln funtów.
Ogólnie rzecz biorąc Bloor Investments odnotował zyski przed opodatkowaniem w wysokości 426 mln funtów w 2022 roku, w porównaniu z 329 mln funtów w 2021 roku, więc Triumph stał się głównym czynnikiem przyczyniającym się do ogólnych finansów grupy.
Raport pokazuje również, że inwestycje w badania i rozwój wzrosły do 38 milionów funtów, z 35 milionów funtów w poprzednim roku. Przypomnijmy, że firma pracuje nad gamą maszyn off-roadowych, które mają konkurować w międzynarodowych wyścigach motocrossowych i enduro. Jednocześnie przeznacza pieniądze na motocykl elektryczny TE-1 oraz zwykłą działalność polegającą na unowocześnianiu istniejących maszyn i opracowywaniu nowych modeli.
Ale raport uwzględnia również dopiero nadchodzące czasy, a tego typu analizy mogą być dla nas równie ciekawe. W części dokumentu poświęconej temu zagadnieniu czytamy: "Oczekuje się, że warunki handlowe dla przemysłu motocyklowego pozostaną trudne ze względu na globalną niepewność gospodarczą i ciągłe ograniczenia w udzielaniu kredytów konsumenckich i wydatkach indywidualnych. Spółka koncentruje się na inwestycji w szereg nowych produktów, które w przyszłości mają być sprzedawane na różnych nowych rynkach geograficznych. Wprowadzenie na rynek nowych i ulepszonych modeli motocykli zostało już zaplanowane. Rynki azjatyckie stanowią nową, ekscytującą perspektywę dla asortymentu produktów do przyszłej ekspansji".
Chociaż imperium budowlane Bloora nadal generuje główną część obrotów i zysków grupy, z raportu wynika, że Triumph odpowiada za największą liczbę pracowników. Segment motocyklowy Bloora zatrudnia 2166 osób zaangażowanych w projektowanie, inżynierię, produkcję i sprzedaż motocykli, co oznacza wzrost z 2048 w 2021 roku. Dla porównania w segmencie budownictwa mieszkaniowego Bloora zatrudnionych jest 1184 osób. Jeśli tak dalej pójdzie, Triumph może stać się przodującym biznesem imperium Bloora.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze