Ta witryna u¿ywa plików cookie. Wiêcej informacji o u¿ywanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, mo¿na znale¼æ
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj wiêcej tego komunikatu.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeNiema to jak ch³odzenie powietrzem, nic siê nie wyleje, nie ugotuje, nie zamarznie i nie wy¿re uszczelki po paru latach a poza tym takie moto ³atwiej naprawiæ. Moim zdaniem okaleczyli motocykl.
OdpowiedzKiedy¶ mój znajomy te¿ tak mówi³. Ociupinkê racji masz ale nie wiêcej. Motocykle ch³odzone powietrzem maj± tendencje do przegrzewania. Drugi cylinder dostaje mocno w ko¶æ. Nara¿enie na bardzo wysok± temperaturê (zw³aszcza drugi cylinder) skutkuje rozlatuj±cymi siê uszczelnieniami silnika/cylindra i ró¿nej ma¶ci gumowymi elementami. Napiszê co¶ co ju¿ wiem z do¶wiadczenia. Posiadam Hondê VT 1100. Znajomy ma DragStara 1100. Mój silnik jest czy¶ciutki i nic siê z nim nie dzia³o i nie dzieje. Znajomy co chwile ma jaki¶ problem. Ju¿ dwa razy wymienia³ uszczelki na cylindrze od dekielka zaworów i takiego drugiego (nie wiem od czego on jest). A ostatnio zacz±³ dos³ownie laæ silnik olejem na stacji benzynowej. Nie wiedzia³em co siê dzieje! Okaza³o siê ¿e posz³a kolejna uszczelka po prawej stronie pod chromowanym deklem. Motocykl dos³ownie SIKA£ olejem! Z moich obserwacji (je¿d¿ê na zloty) wynika ¿e silniki ch³odzone powietrzem przewa¿nie siê rozszczelni± przez co wcale nie s± takie bezawaryjne. Co do ch³odzonych ciecz±... no có¿: silnik jest du¿o lepiej ch³odzony a p³yn wcale nie jest ³atwo zagotowaæ bo ch³odnice maj± przecie¿ wentylator. Z wymian± p³ynu ch³odniczego nie ma ¿adnego problemu! W dolnej czê¶ci silnika przy pompie jest ¶rubka spustowa. Odkrêcasz j±, spuszczasz p³yn, zakrêcasz i dolewasz nowego. Dolewasz oczywi¶cie p³yn ch³odniczy do -35st. W zimie nie zamarznie a w lecie nie zagotuje tak ³atwo (+130st.) Przerabia³em ten temat ju¿ parê razy. System ch³odniczy (przynajmniej w moim motocyklu) jest bardzo prosty. Owszem wymaga to wiêcej dbania bo do czasu do czasu trzeba p³yn wymieniæ ale nie jest to ani skomplikowane ani kosztowne.
Odpowiedz