tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kolory motocykli crossowych. Jak siê zmienia³y na przestrzeni lat?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Kolory motocykli crossowych. Jak siê zmienia³y na przestrzeni lat?

Autor: Dominika Jochymska 2021.01.07, 11:45 Drukuj

Najłatwiejszym sposobem rozpoznania marki motocykli podczas wyścigów motocrossowych, czy supercrossowych jest oczywiście kolor plastików. Od 1996 roku nie nastąpiły żadne zmiany w barwach fabrycznych, ale wcześniej bywało z tym różnie: KTM nie zawsze był pomarańczowy, a Yamaha nie zawsze niebieska. Od kiedy więc marki mają kolory, które znamy obecnie?

Najdłużej niezmienione barwy mają motocykle Suzuki. Żółty króluje od 1972 roku. Pierwszy model TM400 Cyclone powstał w 1971 roku i był pomarańczowy. Zmiana barw nastąpiła rok później, w 1972 roku, kiedy trzy modele Suzuki TM 125, 250 i 400 wyszły żółte. Od tego czasu Suzuki trzyma się tego koloru.

NAS Analytics TAG

Zielony to oczywiście Kawasaki. Mimo, że producent mógłby się spierać, że jego motocykle motocrossowe są zielone od 1969 roku, to jednak model F21M Green Streak nie był prawdziwą crossówką. Opony przypominały bardziej te do trialu i był czymś w rodzaju punktu wyjścia dla motocykla wyścigowego, który można było dostosować do potrzeb właściciela. Pierwszymi autentycznymi motocyklami crossowymi Kawasaki były KX450 i KX250 z 1974 roku i od tamtej pory crossówki Kawasaki są zielone.

Pierwsze modele Hondy Elsinore miały aluminiowe zbiorniki z zielonym malowaniem. Zmieniło się to na zawsze dzięki Hondzie CR250 i CR125 z 1976 roku. Honda zrobiła się czerwona i od tamtej pory nie zmieniła koloru.

Husqvarna jest z kolei biała od 1983 roku. Od lat sześćdziesiątych Husqvarna posiadała aluminiowy zbiornik z różnymi akcentami kolorystycznymi - zwykle czerwonymi. Plastiki pojawiły się w 1983 roku, a motocrossowa linia Husky CR stała się biała.

KTM stosunkowo późno zdecydował się na wybór pomarańczowego, bo dopiero w 1996. Zaczynali od różnych kolorów dla różnych rozmiarów silników. Ostatecznie KTM zdecydował się na biel z różnymi akcentami, w tym słynnym kolorem miętowym. Chcąc ustalić niekwestionowaną tożsamość, KTM przeszedł na pomarańczowy w 1996 roku i teraz ściśle identyfikuje się z tym odcieniem. Tak się składa, że rok, w którym KTM przeszedł na pomarańczowe barwy, był również pierwszym rokiem, w którym wygrał mistrzostwa świata w motocrossie w klasie 500 cm3 z Shaynem Kingiem na pokładzie.

Kolejną marką, która dość późno wybrała swój obecny kolor jest Yamaha. Motocykle stały sie niebieskie również w 1996 roku. Pierwsze crossówki Yamahy, poczynając od lat sześćdziesiątych, łączyły różne kolory. Do 1974 roku można było zobaczyć motocykle Yamahy w kolorach czerwonym, czarnym, żółtym, zielonym, stalowym i aluminiowym. W 1974 roku żółty stał się standardowym kolorem wszystkich modeli twin-shock MX i YZ z monoshockiem. Od 1985 do 1995 roku Yamaha zdecydowała się na zastosowanie białego plastiku z siedzeniem w różnych odcieniach czerwieni. Ostatecznie modele YZ zmieniły kolor na niebieski w 1996 roku i nadal są niebieskie. Yamaha miała kilka specjalnych edycji w ciągu ostatnich kilku lat, w tym wersje w kolorach żółto-czarnym i biało-czerwonym, ale na co dzien pozostaje niebieska.

GasGas to nowa marka na torach motocrossowych i supercrossowych, więc można uznać, że od 2020 widzimy na torach czerwone maszyny inne, niż Hondy. Należący do Pierer Mobility, jak KTM i Husqvarna, GasGas ma długą historię w trialu, a teraz także w motocrossie i supercrossie ich motocykle będą czerwone. Podczas minionego sezonu, widzieliśmy pojedyncze egzemplarze, na których startowali zawodnicy w Mistrzostwach Świata w Motocrossie, teraz przyszedł czas na debiut marki w supercrossie. W klasie SX450, Justin Barcia pojedzie na czerwonym MC 450F.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê