tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Koenigsegg Quark. Silnik o wysokości 30 cm osiąga 335 KM i 600 Nm. A to przecież nie wszystko
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Koenigsegg Quark. Silnik o wysokości 30 cm osiąga 335 KM i 600 Nm. A to przecież nie wszystko

Autor: Andrzej Sitek 2022.02.03, 11:50 5 Drukuj

Najnowsze dzieło producenta słynącego z wysokiej klasy, ekstremalnie drogich supersamochów, to kompaktowy, tarczowy silnik elektryczny. Co to znaczy kompaktowy? W tym przypadku zaledwie 30 cm wysokości i tylko 28,5 kg masy. Ale ten malec generuje aż 600 NM i 335 KM!

Firma Koenigsegg, która nie pozwala, aby niedoskonałości istniejącej technologii stanęły jej na drodze, od lat jest pionierem innowacji w zakresie nowoczesnych technologii układów napędowych.  I to nie jest opinia na wyrost.

NAS Analytics TAG

Koenigsegg to lider nowoczesnych technologii zmieniający podstawy branży motoryzacyjnej, na przykład dzięki rozwiązaniom takim jak hybrydy bez skrzyni biegów z napędem bezpośrednim i silniki bez wałka rozrządu.

Ale całkowicie nowy silnik Quark na początek pomoże modelowi Koenigsegg Gemera, czyli 4-osobowemu GT o mocy 1700 KM. Quark sprawi, że Gemera pobije czasy sprintu zarezerwowane wcześniej dla najszybszych elektrycznych coupe na świecie. I to z czteroosobową rodziną na pokładzie. Ale to nie wszystko, bo Quark przewidziany jest do szerokiej gamy zastosowań, od lotnictwa i kosmonautyki po łodzie i okręty podwodne.

Koenigsegg zastosował zasady z istniejących silników o strumieniu promieniowym i osiowym, aby opracować to, co nazywa topologią strumienia osiowego. Koenigsegg nie wyjaśnia, jak ta kombinacja wygląda w praktyce, ale obiecuje najlepszy w branży stosunek momentu obrotowego do mocy i masy.

Powyższy parametr w silniku Quark wynosi 8,5 kW/kg, co nie przekracza wcześniej ustalonych standardów, ale silnik o masie zaledwie 30 kg wyróżnia się szczytowym momentem obrotowym wynoszącym aż 600 Nm.

"Quark został zaprojektowany, aby wzmocnić zakres niskich prędkości obrotowych Gemery, gdzie jest to potrzebne do brutalnego przyspieszenia" - wyjaśnił Dragos-Mihai Postariu, szef projektu silnika elektrycznego.

"W kontekście osiągów Gemery oznacza to bardzo duży skok mocy, po którym następuje ciągłe, przyspieszenie do 400 km/h bez żadnych strat momentu obrotowego czy mocy" - dodał szef projektu.

Mówiąc prościej, Gemera  ma rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 1,9 sekundy, a następnie będzie kontynuować nadnaturalne przyspieszenie aż do 400 km/h. Brzmi nieprawdopodobnie, a to jeszcze nie wszystko, bo Koenigsegg ma też drugiego asa w rękawie.

To Terrier, czyli dwa silnik Quark z falownikiem i przekładnią planetarną. Kostka o wielkości 34 x 47 generuje aż 670 KM i 1100 Nm przy masie własnej 85 kg. Pomińmy na chwilę problemy technologiczne, ale wyobrażacie sobie, co by się stało, gdyby włożyć Terriera w ramę motocykla?

NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę