Honda pracuje nad dwoma nowymi nakedami z silnikiem od Africa Twin
Rzędowy twin z modelu Africa Twin to zbyt smaczny kąsek, by nie wykorzystać go w kolejnych motocyklach. Honda złożyła wnioski patentowe zawierające dwie przystosowane do tej jednostki ramy maszyn typu naked, jedna nieco w stylu retro, druga o bardziej sportowym charakterze.
Opracowanie, testy i homologacja nowego silnika to tysiące godzin pracy i wiele milionów dolarów, dlatego wspólne jednostki napędowe dla kilku modeli to częsta praktyka nawet wśród największych producentów. Honda ma w swojej ofercie kilka takich "rodzin", opartych na tym samym silniku - CB500 w wersjach F, R oraz X, NC750 - S, X oraz skutery Integra i X-ADV czy CB650R i CBR650R. Póki co jednym z rodzynków z silnikiem na wyłączność jest Africa Twin, w najnowszej wersji napędzana rzędową dwójką o pojemności 1084 cm3 i mocy 102 KM.
Ducati robi szkolenie otwarte dla wszystkich! Testy motocykli Ducati i trening pod okiem instruktorów
Trenuj kontrolę nad swoim motocyklem i testuj najnowsze modele Ducati. Prestiżowa impreza szkoleniowa po raz pierwszy organizowana jest w nowej formule. Nie musisz mieć motocykla Ducati, by wziąć udział w Ducati Riding Experience na torze w pobliżu Warszawy. Instruktorami będą członkowie renomowanej grupy Janusza Czai, czyli JC Group. Całodniowa impreza z testami nowych motocykli Ducati i wyżywieniem już lada moment:
Poznaj szczegóły i zapisz się >>Ten typ silnika znakomicie sprawdziłby się również w maszynach typowo szosowych i Honda również to dostrzegła. W złożonych niedawno dokumentach patentowych znajdują się projekty dwóch ram, przystosowanych do jednostki Africa Twin. Pierwsza z nich to klasyczna stalowa rama kołyskowa z podwójną rurą na dole i pojedynczą na górze. Znakomita baza do nakeda w stylu retro.
Druga rama składa się z dwóch części - stalowej kratownicy z przodu oraz aluminiowej części tylnej z mocowaniem wahacza. Ma ona już na pierwszy rzut oka bardziej sportowy charakter i mogłaby posłużyć do zbudowania modelu nieco w charakterze CB1000R. Oba projekty zawierają identyczne widelce, wahacze oraz ustawienia kanapy.
Nie wiadomo, czy Honda ostatecznie zdecyduje się na wprowadzenie na rynek tego typu maszyn. Wnioski patentowe zostały już złożone, musimy poczekać na dalsze informacje.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeCiekawe kiedy się obudzą i zaczą myśleć nad wypełnieniem luki w klasie adventure o pojemności 650-850cm3 (mniejsza Afryka, stary dobry Transalp). Aktualnie są daleko w tyle za konkurencją, wielka ...
Odpowiedz