Elektryczny Triggo jest jak motocykl? Pomys³ Rafa³a Budweila mo¿e byæ ¶wiatowym hitem [FILM]
Triggo to elektryczny czterokołowiec wyprodukowany przez AMZ. Co ciekawie ten przyjemny dla oka dwuślad został zaprojektowany przez polskiego motocyklistę i przedsiębiorcę Rafała Budweila.
Do stworzenia projektu będącego połączeniem skutera i samochodu skłoniły autora trudności z codziennym dojazdem do pracy, przede wszystkim korki. Ale czy Triggo poradzi sobie równie dobrze jak motocykl? Pomysłodawca pojazdu zastosował pewne rozwiązanie techniczne, które może w tym wydatnie pomóc.
Oczywiście Triggo jest szerszy i mniej zwrotny do motocykla - o czym jeszcze za chwilę, to w końcu pojazd czterokołowy, ale jednocześnie na parkingu zajmuje tylko 20 procent miejsca przeznaczonego dla standardowego auta. Do tego w pojeździe zastosowano kilka nietypowych rozwiązań znacznie podnoszących jego praktyczności i użyteczność w miejskiej rzeczywistości.
Główną zaletą Triggo jest przednie zawieszenie. Wielu producentów motoryzacyjnych próbowało swoich sił z hybrydą motocyklu i samochodu, ale żaden nie zastosował podwozia o zmiennej geometrii, na co wpadł Rafał Budweil i opatentował rozwiązanie.
W praktyce oznacza to, iż w trakcie jazdy Triggo szerokość przedniej osi można zmniejszyć ze 148 cm do zaledwie 86 cm. Dla porównania szerokość V-Storma z kuframi może wynieść od 90 do ponad 100 cm, a Hondy Gold Wing 94,5 cm. Daje do myślenia?
Jedna uwaga; ze względów bezpieczeństwa maksymalna prędkość w trybie "zwężonym" wynosi 25 km/h. Pełna szerokość 148 umożliwia jazdę z prędkością 90 km/h, zasięg 100 km. Masa dwuosobowego pojazdu wynosi zaledwie 450 kg.
Nie jest to jedynie ciekawostka. Na początku maja 2020 roku międzynarodowi eksperci wycenili wartość Triggo S.A. na 148 mln euro (677 mln zł). Jeśli natomiast doceniliście design pojazdu, to warto wiedzieć, że za wygląd Triggo odpowiada Sebastian Nowak. To projektant światowego przeboju, gry pt. "Wiedźmin", oraz pojazdów w innym komputerowym hicie, również gry studia CD Projekt pt. "Cyberpunk 2077".
Produkcja pilotażowej serii prototypów Triggo ruszyła w zakładach AMZ Kutno. Flota kilkudziesięciu pojazdów zostanie na razie rozesłana potencjalnym partnerom biznesowym w Polsce, Europie i Azjii.
Pierwsze dwuślady wyjadą z fabryki na przełomie 2021 i 2022 roku. Docelowo ma ruszyć produkcja na maskową skalę. Czy przedsięwzięcie się powiedzie? Zobaczymy.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeJak to co¶ pokonuje zakrêty? Kóleczka od roweru. Patent na korki - porównanie do goldwinga hahaha. Twórca odpowiedzialny jest za ¶mieræ u¿ytkowników bo rozumiem ¿e to nie ma stref zgiotu, a przy ...
Odpowiedz