tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 ISDE 2021: Polacy nabierają tempa w drugim dniu rywalizacji
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

ISDE 2021: Polacy nabierają tempa w drugim dniu rywalizacji

Autor: Informacja prasowa 2021.09.01, 10:08 Drukuj

Drugi dzień International Six Days of Enduro to dla naszej kadry poprawa wyników indywidualnych. Nie bez znaczenia była umiejętność rozważnej jazdy i poszanowania sprzętu, co w połączeniu z tempem przynosi doskonałe efekty.

Po drugim dniu rywalizacji Polacy utrzymali drużynowo 13. pozycję, poprawiając swoje wyniki indywidualne oraz czasówkę zespołu. Na szczególną uwagę zasługuje jazda Dominika Olszowego i Macieja Więckowskiego. Obaj znacząco awansowali w klasyfikacji generalnej.

NAS Analytics TAG

- W klasyfikacji generalnej udało mi się podskoczyć o 15. pozycji, z czego jestem zadowolony, ponieważ liczyłem na 10. Na tych zawodach jestem dla siebie bardzo surowy, jeszcze jest wiele do zrobienia i mam nadzieję że jutro znowu poprawię swoją jazdę - mówi Maciej Więckowski.

- Jesteśmy po drugim dniu, dzisiaj skończyłem 22. i w klasyfikacji generalnej, awansowałem o 14. pozycji, więc jestem bardzo szczęśliwy. Motocykl sprawuje się idealnie, nie sprawia mi żadnych problemów - mówi Dominik Olszowy.

Pozostali zawodnicy pojechali podobnym tempem.

- Dzień dużo cięższy niż poprzedni, zawodnicy zrobili bardzo duże dziury, można powiedzieć że dojazdówka zmieniła się nie do poznania. Miałem lekkie problemy, ale dotarłem do mety. Motocykl gotowy na jutrzejszy dzień i mam nadzieję że będzie lepiej - powiedział Kacper Baklarz.

- Kolejny dzień za nami, kolejne kilometry przejechane, dzisiaj mały awans. Motocykle pracują bez zarzutu, opony zmienione na jutro, jesteśmy gotowi do trzeciego dnia rywalizacji -  wspomina Aleksander Bracik.

Sześciodniówka to prawdziwe enduro. Zawodnicy muszą polegać na sobie i umiejętnościach nie tylko jazdy na motocyklu, ale i jego serwisowaniu. Przepisy zawodów nie dopuszczają jakiejkolwiek pomocy pomiędzy punktami serwisowymi, a w nich, rola mechanika zespołu ograniczona jest do minimum. Jego pomoc sprowadza się do tankowania paliwa, czy wymiany płynów.

Każdego dnia zawodnicy mają 10 minut przed startem i 15 minut po przejechaniu linii mety na serwis. Zdecydowaną większość czynności, w tym choćby wymianę opon muszą przeprowadzić sami.

- Motocykle na ISDE są fabrycznie nowe, co minimalizuje ryzyko usterek w tak długich zawodach. Poddane oczywiście są lekkim modyfikacjom silnika, zawieszenia oraz osprzętu, tak by dopasować motocykl pod zawodnika - mówi Kamil Narowski, mechanik kadry narodowej. - W czasie zawodów doradzam rozważną jazdę, by nie uszkodzić motocykla, ponieważ nie jest dozwolona wymiana kluczowych elementów, takich jak choćby felgi, które łatwo można skrzywić - dodaje Narowski.

Przed nami kolejny, trzeci, dzień rywalizacji. Zawodnicy zapowiadają dalszą walkę o lepsze miejsce w klasyfikacji generalnej.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę