Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
zaj.bisty artykuł zdecydowaie preferuje prostote we wszytkiim czego przykładem jest własnie dwusów jezdze skuterem kymco s9 50 cc około 6 hp 2t w zasadzie maneta non stop opór nic sie niepsuje przejechane juz ponad 10000 km .Z tego co udało mi sie wnecie odkopac 4 t vs 2t jesli chodzi o sprawnosc tzn uzyskiwana moc z tej samej pojemnosci obrotow to po przeliczeniu wszytkiego 2 t jest o około 20% sprawniejszy . Autor napisał ze "zaden silnik tłokowy niejest w stanie rywalizowac z 2t jezeli chodzi o stosunek mocy do masy " może i to prawda ,ale chciałbym poczytac o porównaniu silnika wankla tej samej pojemnosc i 2 suwa ,jak sie maja do siebie bo np taka mazda rx 8 przy 1.3 liitra produkuje 250 hp przy niewiele ponad 8000 obrotow na minute dla porównania rzedówa 4 w hayabusie o tej samej pojemnosci produkuje ledwo 180 hp przy az 10000 obr/miin widze tu ogromna róznice ten silnik w mazdzie gdyby go skonfigurowac zeby szczyt mocy wypadał przy 10000 obr.min jak w hayabusie produkowałby ze 280-300 hp ogromna róznica stad jestem ciekaw jak wyapdło by porównanie oczywiscie na poziomie dogłebnej inzynieri kogos kto zna temat na wylot stosunku mocy do masy oraz mocy uzyskiwanej z danej pojemnosci silników wankla i 2 t :)