Ta witryna u¿ywa plików cookie. Wiêcej informacji o u¿ywanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, mo¿na znale¼æ
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj wiêcej tego komunikatu.
Komentarze 13
Poka¿ wszystkie komentarzeMieszkam w Norwegii gdzie takie prawo obowi±zuje od dawna i jako kierowca jak i pieszy stwierdzam ¿e to bardzo dobry przepis. Kierowca jest zmuszony do zwracania wiêkszej uwagi na to co dzieje siê na poboczu. Z drugiej strony kierowcy wolniej je¿d¿± po ulicach miast (oczywi¶cie nie dotyczy to g³ównych dróg gdzie s± przej¶cia ze ¶wiat³ami) gdy¿ wiedz± ¿e mog± siê spodziewaæ pieszego na drodze który wejdzie na przej¶cie bez rozgl±dania siê. Rozumiem, ¿e samo wprowadzanie przepisu bêdzie wyzwaniem dla kierowców. Ale jednak jestem za tym ¿e miasto powinno byæ dla ludzi a nie dla samochodów.
OdpowiedzProblem pojawia siê tylko taki, ¿e w Polsce nigdzie nie ucz± jaki¶ takich zachowañ... Dlatego ludzie, którzy nigdy nie byli/nie s± kierowcami bêd± wchodziæ bezpo¶rednio pod ko³a ("bo przecie¿ ma pierwszeñstwo") nie zwracaj±c uwagi ¿e pojazd i tak by nie zd±¿y³ wyhamowaæ... Druga sprawa - ludzie ju¿ teraz nie my¶l± i stoj± bezpo¶rednio przy przej¶ciu nie maj±c zamiaru przej¶æ... A wg prawa jak taki cz³owiek bêdzie dopiero podchodzi³ - ju¿ nale¿y siê zatrzymaæ = wiêksze korki.... Generalnie przepis by³by dobry, gdyby najpierw podnoszono ¶wiadomo¶æ pieszych (mam na my¶li pieszych, którzy nie bywaj± kierowcami)
OdpowiedzPodobnie jest w Danii. Jako kierowca MUSISZ ust±piæ pieszemu, je¶li ten zbli¿a siê do przej¶cia dla pieszych z zamiarem go przekroczenia. Ca³y duñski naród to robi (zatrzymuje siê i ustêpuje pieszym), i nikomu korona (duñska) z g³owy nie spada. Wiêc niech nikt w Polsce nie p³acze, ¿e tak "siê nie da", bo - wierzcie mi - "siê da".
OdpowiedzJa nie jestem przeciwny takiemu rozwiazaniu, pytanie ile kierowcom w Polsce zajmie przyzwyczajenie sie do nowych przepisów?
OdpowiedzPytanie raczej brzmi, ile ¶mierci bêdzie kosztowaæ "wdro¿enie" nowych przepisów. Mi osobi¶cie siê ustêpowanie pieszym podoba, ale mam obawy czy cena nie bêdzie wysoka
Odpowiedz