Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Owszem, ale niemiec tez ma podobny podatek w paliwie. I do tego musi placic 2e za kazde 100ccm(sto cm3) pojemnosci + jeszcze troche za emisje ,Poza tym u nas paliwo jest zauwazalnie tansze niz w DE (zreszta w ogole prawie najtansze w Europie), przygraniczne stacje wiecznie oblegane przez niemcow tankujacych do pelna i jeszcze w kanistry. No i ubezpieczenia mamy tansze (taniocha na skali Europejskiej) W UK tak samo podatek w paliwie, do tego ROAD TAX liczony od emisji pojazdu (auta typu Suzuki Alto, czy Citroen C1 z silnikami 1.0 to £20 rocznie, typowe 1.9tdi to jakies £120, przy duzym silniku benzynowym platnosc £330 to nic szokujacego ,a dla motocykla powyzej 600ccm jest to £80 rocznie). A polskie zarobki nijak nie maja sie do platnosci na nieimeckich autostradach. Poza tym ubezpieczenia OC mamy niezwykle tanie, chyba ewenement na skale Europejska. Choc przyznac trzeba, polskie "autostrady" sa bardzo drogie - drozej tylko na niektorych odcinkach we Francji no i Wlochy sa najdrozsze na swiecie.Tylko ze w PL darmowe expresowki sa w zdecydowanej przewadze lepsze od tych platnych "autostrad". Aczkolwiek trza brac pod uwage, ze platnosci z bramek itd ida do kieszeni prywatnych firm.