tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Zarobki kierowców MotoGP w sezonie 2019 [ZESTAWIENIE]
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Zarobki kierowców MotoGP w sezonie 2019 [ZESTAWIENIE]

Autor: Konrad Bartnik 2019.05.14, 17:04 1 Drukuj

Sumy przelewane na konta gwiazd sportu zawsze budzą duże emocje. Stawki czołowych zawodników MotoGP z roku na rok idą w górę i dla przeciętnego zjadacza chleba są naprawdę kosmiczne. Pokazują również, jak ważna dla największych producentów motocykli jest rywalizacja w klasie prototypów.

Ostatnie zestawienie zarobków kierowców MotoGP opublikowaliśmy w sezonie 2017. Od tego czasu sporo się zmieniło - części zawodników nie ma już w stawce, a największe gwiazdy odnowiły swoje kontrakty z czołowymi ekipami, wyraźnie podnosząc przy tym swoje gaże. Dokładne sumy są owiane tajemnicą, jednak specjalistom pracującym w środowisku MotoGP udało się dokonać bardzo prawdopodobnych kalkulacji.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Zobaczmy, ile Marquez, Rossi, Dovizioso i reszta stawki otrzymają za cały sezon 2019 oraz średnio za jeden wyścig i za jedno okrążenie wyścigu. Aby lepiej uzmysłowić rząd kwot, przeliczyliśmy je na złotówki po aktualnym kursie.

  1. Marc Marquez - między 57,5 a 69 mln zł rocznie, do 3,6 mln za wyścig, 150 tys. za okrążenie

  2. Valentino Rossi - 38,4 mln zł rocznie, 2 mln za wyścig, 82 tys. za okrążenie

  3. Andrea Dovizioso - 26,9 mln zł rocznie, 1,4 mln za wyścig, 58 tys. za okrążenie

  4. Maverick Vinales - 19,2 mln zł rocznie, 1 mln za wyścig, 41,5 tys. za okrążenie

  5. Jorge Lorenzo - między 19,2, a 26,9 mln zł rocznie, do 1,4 mln za wyścig, do 58 tys. za okrążenie

  6. Danilo Petrucci - 10,8 mln zł rocznie, 568 tys. za wyścig, 23 tys. za okrążenie

  7. Johann Zarco - 9,6 mln zł rocznie, 507 tys. za wyścig, 20,7 tys. za okrążenie

  8. Cal Crutchlow - 9,6 mln zł rocznie, 507 tys. za wyścig, 20,7 tys. za okrążenie

  9. Alex Rins - 7,7 mln zł rocznie, 403 tys. za wyścig, 16,5 tys. za okrążenie

  10. Joan Mir - 4,8 mln zł rocznie, 253 tys. za wyścig, 10,4 tys. za okrążenie

  11. Andrea Iannone - 4,6 mln zł rocznie, 243 tys. za wyścig, 10 tys. za okrążenie

  12. Pol Espargaro - 3,8 mln zł rocznie, 202 tys. za wyścig, 8,3 tys. za okrążenie

  13. Hafizh Syahrin - 3,8 mln zł rocznie, 202 tys. za wyścig, 8,3 tys. za okrążenie

  14. Aleix Espargaro - 3,5 mln zł rocznie, 182 tys. za wyścig, 7,4 tys. za okrążenie

  15. Miguel Oliveira - 2,9 mln zł rocznie, 154 tys. za wyścig, 6,2 tys. za okrążenie

  16. Franco Morbidelli - 2,9 mln zł rocznie, 154 tys. za wyścig, 6,2 tys. za okrążenie

  17. Jack Miller - 2,3 mln zł rocznie, 121 tys. za wyścig, 5 tys. za okrążenie

  18. Karel Abraham - 1,7 mln zł rocznie, 91 tys. za wyścig, 3,7 tys. zł za okrążenie

  19. Tito Rabat - 1,5 mln zł rocznie (2018), 81 tys. za wyścig, 3,3 tys. za okrążenie

  20. Takaaki Nakagami - 1,2 mln zł rocznie (2018), 60,5 tys. za wyścig, 2,5 tys. za okrążenie

  21. Fabio Quartararo - brak danych

  22. Francesco Bagnaia - brak danych

Co można wywnioskować z tego zestawienia, poza tym, że starty w nawet najsłabszych ekipach MotoGP pozwalają regularnie jeść mięsne obiady i nie martwić się cenami paliwa? Przede wszystkim to, że wysokość wynagrodzeń nie zawsze idzie w parze z aktualnymi wynikami sportowymi. O ile w przypadku kosmicznych zarobków Marqueza nie ma wątpliwości, co do ich uzasadnienia, to już mniejsza, ale wciąż olbrzymia stawka Jorge Lorenzo wynika raczej z jego wcześniejszych osiągnięć i tytułów. Liczy się ponadto hojna ręka sponsorów. Słabiutko spisujący się w tym sezonie zawodnicy obu ekip KTM-a są sowicie wynagradzani przez Red Bulla, a znakomici Morbidelli czy Nakagami oglądają takie pieniądze z daleka.

Trzeba też pamiętać, że podstawowa pensja z teamu to tylko część zarobków zawodników MotoGP. Reklamy, gadżety, spotkania, gościnne pokazy - to wszystko generuje przychód, który potrafi być jeszcze większy, niż sam zysk z wyścigów. Jedno jest pewne - wszyscy kierowcy nie doszliby do tego miejsca bez pasji i ciężkiej pracy.

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę