tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Zakaz parkowania na chodnikach od września. Chaos w zmianach ustawy o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Zakaz parkowania na chodnikach od września. Chaos w zmianach ustawy o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg

Autor: Wojciech Grzesiak 2022.08.25, 09:46 5 Drukuj

W dniu 21 września wejdzie w życie zmiana ustawy o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg oraz niektórych innych ustaw. W sieci podniosła się wrzawa po tym, jak okazało się, że zmienia się definicja chodnika i z nowej wynika, że nie będzie możliwości parkowania oraz ruchu rowerowego i innych pojazdów.

Definicja chodnika jest zapisana w art. 2, pkt 9 i obecnie jest to część drogi przeznaczona dla ruchu pieszych. Według nowej definicji chodnik będzie częścią drogi dla pieszych przeznaczoną wyłącznie dla ruchu pieszych. Według nowej specyfikacji chodnika może on być węższy niż dotychczas, ponieważ w trudnych warunkach będzie dopuszczona szerokość nawet 1 metra. Podczas gdy wszyscy skupiają się na tym zapisie, to okazuje się, że jest jeszcze jedna istotna zmiana.

NAS Analytics TAG

Swoją definicję otrzyma droga dla pieszych i tu według definicji droga dla pieszych to droga lub część drogi przeznaczona dla ruchu pieszych i osób poruszających się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch oraz pełnienia innych funkcji, w szczególności zatrzymania lub postoju pojazdów. Pojawia się także definicja drogi dla pieszych i rowerów, która z kolei wyklucza możliwość parkowania. Co ciekawe, droga dla pieszych już od lat ma swój znak i jest oznaczona znakiem C-16.

Jednocześnie pozostawiono przepisy dotyczące parkowania na chodniku, choć patrząc na powyższe logika nakazywałaby zmianę na zasady parkowania na drodze dla pieszych. Jedno jest pewne - od 21 września czeka nas niezły armagedon.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: JAQ 29/08/2022 08:01

"[...] Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie karał za przejazd przez chodnik na posesję..." - obecnie łapią za przekroczenia prędkości od ok. 5km/h w górę więc gwarantuję Ci że i za to będą łapać żeby zapełnić kasę w budżecie. "[...] A co do 'wtargnięcia na pasy'..." - tu już nawet nie skomentował bym bo brak wyobraźni, ale: 1. wyobraź sobie sytuację - jadę (czymkolwiek) 50km/h, po chodniku idzie pieszy, ma przejście oddalone o jakieś 2 metry od siebie i ewidentnie widać że do niego nie zmierza po czym gwałtowny skręt i wlot na pasy bez upewnienia się o możliwości przekroczenia jezdni. W tym czasie ja pokonuję c.a. 15m/s. Jak myślisz, jak szybko wcisnę hamulec? Zanim przejadę parę metrów? Nie zliczę już ile miałem takich przypadków, a w jednym wręcz doszło do potrącenia. Na całe szczęście zestaw kamerka + chłodna głowa uchronił mnie, a niefortunny "pieszy" zapłacił za naprawę pojazdu po rozprawie sądowej. 2. Pieszy wg kodeksu ruchu drogowego tez powinien zachować szczególną ostrożność podczas przechodzenia przez jezdnię. Takie ot sobie wejście bez nawet rozejrzenia się "bo ja mogę" to przy - jak wspomniałeś - "zrdrowym rozsądku" nigdy nie będzie uznane za szczególną ostrożność. 3. Daleko jechać nie trzeba żeby się przekonać jak używać przejść - wystarczy za naszą zachodnią granicę. Tam już Bundestag przymierza się do głosowania nad posiadaniem obowiązkowego OC w życiu prywatnym żeby właśnie nie zrujnować kieszeni obywateli bo skala wymuszeń przez pieszych jest zatrważająca. 4. Nie wspomnę już o tym że fizyka z prawem się nie lubi a zawsze wszystko weryfikuje. Niech się pieszy zastanowi przed lekkomyślnym wchodzeniem na przejście, bez oglądania się - co się stanie jak 70kg worek z mięsem zostanie uderzony przez obiekt o masie 200kg, 1200kg, jak szybko taki obiekt zahamuje itp. Fizyki nie miało się w szkole? I plastyki/sztuki że brak wyobraźni? Ja zanim wejdę na przejście - chwilę odczekuję (2-3s), kontakt wzrokowy łapię z kierującymi którzy się zbliżają i wchodzę spokojnie (jeśli mam do nich daleko).

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę