Yamaha YZF450 2018 - co nowego?

Autor: Ewelina Szkudlarek 2017.11.17, 14:20 Drukuj

Yamaha idzie z duchem czasu, również jeśli chodzi motocykle offroadowe. Mowa tutaj szczególnie o YZF450 2018. Ze starszego modelu został w niej tylko wahacz i przednie koło. YZF450 to całkowicie nowy motocykl i warto zaznaczyć, że bardzo udany.  

Yamaha YZF 450 - co nowego?

  • aplikacja Power Tuner

Możliwość połączenia się z motocyklem za pomocą smartfonu. Zapewne słyszeliście o czymś takim w świecie samochodowym, ale w świecie motocyklowego offroadu jest to całkowity przełom. Dlaczego? Przede wszystkim daje to możliwość samodzielnego programowania pracy silnika pod własne preferencje. Dzięki aplikacji zmienimy mapę zapłonu i ustawienia wtrysku. Wyświetla między innymi prędkość, obroty, temperaturę płynu chłodniczego, czy poziom naładowania akumulatora, a nawet błędy diagnostyczne. Takie rozwiązanie ułatwi użytkowanie motocykla. Pozwoli na szybsze zdiagnozowanie awarii, a także usprawni serwisowanie. Aplikacja nie ogranicza się do pracy silnika. W jej menu znajdziemy opcję liczenia motogodzin od każdego serwisu. Pokaże nam ile minęło od wymiany oleju, tłoka, czy filtra powietrza. Dodatkowo spełni się w roli trenera! Możemy w niej zapisywać nasze osiągi na różnych trasach z uwzględnieniem przygotowania motocykla i warunków na torze.

  • elektryczny starter

Kolejną nowością w YZF450 jest elektryczny starter. Przy dużych pojemnościach w silnikach czterosuwowych odpalanie bywa uciążliwe, a poza tym zajmuje zdecydowanie więcej czasu niż użycie elektrycznego rozrusznika. Dlatego jeśli w rywalizacji liczy się każda sekunda, rozrusznik okazuje się być niezastąpiony. Zwłaszcza, gdy mamy pewność, że nie zabraknie nam prądu. Mamy ją dzięki aplikacji Power Tuner i możliwości sprawdzenia poziomu naładowania przed każdą jazdą!

  • filtr powietrza

Jest to kolejna zmieniona, niewielka rzecz, która bardzo cieszy w modelu 2018. Dostęp do filtra powietrza został dodatkowo ułatwiony poprzez zmniejszenie ilości zawleczek do jednej sztuki. Rzeczą, którą warto docenić, jest także umiejscowienie filtra w najwyższym możliwym punkcie, co utrudnia zalanie.

Ogólne wrażenia z jazdy?

Yamaha YZF 450 została skonstruowana z myślą o lepszej stabilności i zwrotności. Zdecydowanie jest to jak do tej pory najlepiej prowadząca się 450-tka, z jaką miałam przyjemność się spotkać. Na torze po prostu zapomniałam, że mam pod sobą 112- kilogramowy motocykl. Do tego wszystkiego ma bardzo przyjazną charakterystykę oddawania mocy. Pozwala na płynną jazdę bez zbędnego szarpania. I choć brakuje mi umiejętności na tak potężnym i mocnym motocyklu, to jazda na nim sprawiła mi wielką przyjemność. A wąskie siedzenie pomimo wysokości motocykla zapewnia lepszy kontakt nogi z podłożem i wraz z elektrycznym rozrusznikiem, czynią maszynę bardziej przystępną dla niższych osób. Jakkolwiek jednak Yamaha YZF450 nie byłaby przyjazna i przyjemna w odczuciach, nie odważyłabym się na jej kupno. Taki motocykl wymaga doświadczenia, siły, a przede wszystkim ogromnych umiejętności, jeśli chcemy w stu procentach cieszyć się jazdą. To po prostu wyższa szkoła jazdy!

Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali
na górę