Yamaha YZF-R1 Race i YZF-R1 GYTR na sezon 2025. Wersja drogowa bêdzie dostêpna poza Europ±
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Yamaha YZF-R1 nie będzie już dostępna w Europie w wersji z homologacją drogową. Na otarcie łez klienci będą mogli kupić wersje przeznaczone tylko do użytku na zamkniętych torach, a mowa tu o YZF-R1 Race oraz topowej YZF-R1 GYTR.
W tym roku m.in. Amerykanie będą mogli cieszyć się nowościami w modelu R1 na drogach publicznych. Choć wersja z homologacją drogową wyjeżdża z Europy, to w Stanach Zjednoczonych będzie można ją legalnie kupić i dostanie kilka nowości.
W podstawowej pojawią się aerodynamiczne skrzydła z włókna węglowego, nowy i w pełni regulowany widelec KYB, zaciski Brembo Stylema wraz z nową pompą hamulca oraz nowe obicie siedziska. Model YZF-R1M dostanie skrzydła i nowe obicie kanapy.
Lista nowości dla europejskich klientów przedstawia się dokładnie tak samo, ale z tą różnicą, że motocykli nie będzie można zarejestrować. Wersja GYTR ma spełniać wymagania określone przez FIM dla klasy Superstock 1000. Na pokładzie są zębatki w układzie 15/42, w pełni konfigurowalny komputer sterujący, owiewki z włókna szklanego oraz tłumik Akrapovic.
Yamaha YZF-R1 Race będzie dostępna do zamówienia we wszystkich salonach, a wersja GYTR pojawi się tylko w specjalnych punktach GYTR Pro Shop. Jeden z nich znajduje się w podwarszawskim Piasecznie, a mowa oczywiście o Liberty Motors.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze