tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha XSR700 - retro cool!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Yamaha XSR700 - retro cool!

Autor: Lovtza 2016.08.30, 13:07 9 Drukuj

Szukasz fajnego, ale to naprawdę fajnego motocykla za normalne pieniądze? Trudno będzie znaleźć cokolwiek lepszego, niż Yamaha XSR700. Wiem, że powinienem napisać to w podsumowaniu, ale krótka przygoda z 700-tką przypomniała mi, że nie często poziom „fajności” motocykla ma niewiele wspólnego z jego ceną...

Retro cool!

NAS Analytics TAG

Europa jest w szczycie mody na stylizację retro. U Yamahy przybrał on formę nurtu komunikowanego przez koncern jako „Faster Sons”. Oznacza to innymi słowy współczesne osiągi w formie pamiętającej czasy naszych ojców. A do tego brody, ręczne wykończenie detali, personalizacja, skóra full grain i jak najmniej plastiku. W tym moim krótkim podsumowaniu mody na indywidualizację nie ma cienia ironii, natomiast problem z którym zmagają się miłośnicy klimatu lat 70’ jest… chociażby cena nowych pojazdów reprezentujących ten nurt. BMW R nineT  czy Triumph Thruxton to oczywiście przykłady maszyn definiujących ten nurt, ale czy da się kupić coś sensowego za połowę ich ceny? Przekonajmy się na przykładzie Yamaha XSR700.

Styliści i inżynierowie Yamahy w przypadku 700-tki poszli w dokładnie tym samym kierunku jak w przypadku Yamahy XSR900. Motocykl oparty został konstrukcyjnie na sprawdzonym i bardzo popularnym modelu wolumenowym, czyli na MT-07. Zmian stylistycznych jest jednak sporo. Począwszy od lamp, przez zegary, siodło, aluminiowy bak, skończywszy na malowaniu i wielu innych szczegółach takich jak choćby opony Pirelli Phantom. W efekcie uzyskano motocykl, który wygląda klasycznie, proporcjonalnie, a jednocześnie sprawia wrażenie maszyny z wyższej półki cenowej. A to dopiero początek.

Na tym motocyklu bardzo dobrze się siedzi. Klasyczna pozycja za kierownicą, bardzo dobry komfort przy wymiarach kierowcy z przedziału 185-190cm wzrostu. W lusterkach widać co trzeba, wszystkie przełączniki są pod ręką, osłony na dłonie w motocyklu szosowym traktować należy raczej jako akcent stylistyczny. Jednoczęściowe siodło jest wygodne zarówno w przypadku kierowcy jak i pasażera. W naszym egzemplarzu zainstalowane były fajne tekstylne kufry. Wyglądają czadowo, choć ich pojemność nie rzuca na kolana.

Nie wszystko w małym XSR jest idealne. Stacyjka jest umieszczona za głęboko. Gdy do kluczyka dołączony jest pilot bramy lub alarmu, operowanie nim staje się wyzwaniem. Brak diody alarmującej o niskim poziomie paliwa, a odczyt ze wskaźnika dosyć łatwo przegapić. Przydałaby się także możliwość operowania menu (Trip A, Trip B, itd.) z kierownicy, co jest o wiele wygodniejsze niż naciskanie przycisków na panelu ze wskaźnikami. Sam panel mógłby być nieco wyżej.

CP2

Dwucylindrowiec zastosowany w mniejszej XSR jest świetną i chyba możemy powiedzieć już teraz, także sprawdzoną konstrukcją. Obok prezentowanej maszyny stosowany jest także w „wyjściowym” modelu MT-07, a ostatnio trafił do Tracera 700. Nie jest wielką tajemnicą, że Yamaha w najbliższym czasie wykorzysta go również w nowej terenowej „Tenere”. Argumentów przemawiających za tym napędem jest wiele. Przede wszystkim jest lekki, nowoczesny i zapewnia bardzo dobre osiągi. W dwucylindrowcu czopy wału korbowego rozstawione są o 270 stopni, co skutkuje przyjemną charakterystyką oddawania mocy. Piec produkuje 68Nm przy 6500 obr/min, co daje blisko 75KM przy 9000 obr/min. Bardzo przyzwoite wartości. Reakcja na dodanie gazu jest żywiołowa, moc rozwijana jest w sposób zadziorny, ale w pełni kontrolowalny. Skrzynia biegów i sprzęgło pracują zgodnie z najlepszymi japońskimi standardami.

Sztuka którą objeżdżaliśmy doposażona została w pełny układ wydechowy Akrapovica. Jeśli jesteście bliscy podjęcia jednej z lepszych decyzji w swojej motocyklowej karierze (czyli decyzji o zakupie XSR700!) to warto wziąć propozycję Akrapovica pod uwagę. Maszyna wygląda z nim obłędnie, do tego bardzo fajnie powarkuje po wyjęciu db-killerów, a silnik wyraźnie zyskuje na spontaniczności. Jedyny minus tego ogromnego plusa to cena – blisko 5000 zł…

Zręcznie i poręcznie

XSR przejął po MT zręczność i poręczność prowadzenia. Motocykl jest lekki i takie sprawia również wrażenie w czasie jazdy. Zmiana kierunku jest szybka i precyzyjna, motocykl daje bardzo dobry komfort podróżowania. Miękkie nastawy tłumień sprawiają, że 700-tka z łatwością połyka miejskie nierówności, nie straszne jej krawężniki, torowiska i studzienki. Z drugiej jednak strony miękki widelec przyczynia się do wrażenia niestabilności, gdy kierowca w typowo miejskiej jeździe dużo (i chaotycznie) pracuje gazem i hamulcami. To trochę inne podejście, niż w XSR900, który sprawiał momentami wrażenie zbyt sztywnego. Osobiście wolałbym aby nastawy tłumień były twardsze, szczególnie w odniesieniu do przedniego widelca. Mieliśmy to szczęście, że jeździliśmy Yamahą w ciepłym i suchym okresie lata. Na dobrych asfaltach nie mieliśmy żadnych problemów z przyczepnością. Gumy Pirelli Phantom choć wyglądają na zabytkowe gwarantują przyczepność jak najbardziej współczesną. Spiłowane wąsy na podnóżkach są tego znakomitą ilustracją.

Hamulce spisują się bardzo dobrze. Nie raz już twierdziłem, że potężne hamulce o ogromnych tarczach i sportowych zaciskach wcale nie sprawiają, że motocyklista będzie lepiej hamował. Zaciski Sumitomo i dwie 282-milimetrowe tarcze robią dobrą robotę zapewniając właściwą siłę i precyzję hamowania. ABS instalowany w standardzie spisuje się bez zastrzeżeń.

Na mieście XSR700 jest maszyną marzeń jeśli chodzi o kombinację dynamiki i poręczności. Mówię to zupełnie poważnie, wiedząc że w salonach jest mnóstwo miejskich modeli motocykli o cenach dwu lub nawet trzykrotnie wyższych. Yamaha udowadnia, że przyjemność z jazdy nie musi mieć bezpośredniej korelacji z ceną. Zupełnie osobną kwestią jest fakt, że XSR to nie jest pojazd który nadaje się tylko do sobotnio wieczornych lotów przed kawiarniami. To maszyna bardzo praktyczna, którą z powodzeniem można wykorzystać do codziennych dojazdów do pracy. Jak dla mnie – bomba.

Retro w Polsce

Nad Wisłą XSR nie ucieknie od porównań z MT-07, od którego jest w sposób oczywisty droższy. 4000 zł różnicy robi swoje. MT sprzedaje się świetnie, XSR znajduje zdecydowanie mniejsze grono sympatyków. Mam wrażenie, że moda na klimaty retro nie przybrała u nas jeszcze formy takiego obłędu jak ma to miejsce za naszymi zachodnimi i południowymi granicami. Niezależnie od tego rozpatrując zakup klasycznej i uniwersalnej maszyny w średniej klasie pojemnościowej i cenowej warto wziąć pod uwagę Yamahę XSR700. To sprzęt który da frajdę z jazdy zaawansowanym motocyklistom i jednocześnie nie przytłoczy tych mniej doświadczonych. A każda chwila spędzona za sterami  tej maszyny będzie zażywaniem motocyklizmu w bardzo dobrym stylu.

Pulsy dodatnie

- wygląd
- układ napędowy
- wyposażenie i wykończenie
- cena

Plusy ujemne

- przedni widelec

Dane techniczne:

Model Yamaha XSR700 2016
Silnik 
Typ silnika 2-cylindrowy, chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC, 4-zaworowy
Pojemność 689 cm³
Średnica x skok tłoka 80,0 mm x 68,6 mm
Stopień sprężania 11,5 : 1
Moc maksymalna 55,0 kW (74,8 KM) @ 9 000 obr./min
Limited power version 35,0 kW
Maksymalny moment obrotowy 68,0 Nm (6,9 kg-m) @ 6 500 obr./min
Układ smarowania Mokra miska olejowa
Typ sprzęgła Mokre, wielotarczowe
Układ zasilania Wtrysk paliwa
Układ zapłonu TCI
Układ rozrusznika Elektryczny
Skrzynia biegów Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa
Napęd końcowy Łańcuch
Fuel consumption 4,3 l/100km
CO2 emission 100 g/km
Podwozie 
Układ przedniego zawieszenia Widelec teleskopowy
Skok przedniego zawieszenia 130 mm
Kąt wyprzedzania główki ramy 24º
Wyprzedzenie 90 mm
Układ tylnego zawieszenia Wahacz,
Skok tylnego zawieszenia 130 mm
Hamulec przedni Podwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø 282 mm
Hamulec tylny Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 245 mm
Opona przednia 120/70 ZR 17M/C(58V) (Tubeless)
Opona tylna 180/55 ZR 17M/C(73V) (Tubeless)
Wymiary 
Długość całkowita 2 075 mm
Szerokość całkowita 820 mm
Wysokość całkowita 1 130 mm
Wysokość siodełka 815 mm
Rozstaw kół 1 405 mm
Minimalny prześwit 140 mm
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) 186 kg ABS
Pojemność zbiornika paliwa 14 l
Pojemność zbiornika oleju 2,7 l
Cena od 31900 zł
NAS Analytics TAG
Zdjęcia
na tylnym kole Yamaha XSR 700 Scigacz plzakret lewy Yamaha XSR 700 Scigacz pl
NAS Analytics TAG
na ulicy Yamaha XSR 700 Scigacz plna gume Yamaha XSR 700 Scigacz pl
zakret w lewo Yamaha XSR 700 Scigacz plzakret w prawo Yamaha XSR 700 Scigacz pl
od lewej Yamaha XSR 700 Scigacz plna placu Yamaha XSR 700 Scigacz pl
z akrapowiczem Yamaha XSR 700 Scigacz plnowa modna Yamaha XSR 700 Scigacz pl
prawa strona Yamaha XSR 700 Scigacz pllampa przednia Yamaha XSR 700 Scigacz pl
lampa tylna Yamaha XSR 700 Scigacz plkanapa Yamaha XSR 700 Scigacz pl
ciegno sprzegla Yamaha XSR 700 Scigacz pllagi Yamaha XSR 700 Scigacz pl
blotnik Yamaha XSR 700 Scigacz pllewa manetka Yamaha XSR 700 Scigacz pl
licznik test Yamaha XSR 700 Scigacz pllicznik Yamaha XSR 700 Scigacz pl
lusterko Yamaha XSR 700 Scigacz plmanetka prawa Yamaha XSR 700 Scigacz pl
mocowanie tlumika Yamaha XSR 700 Scigacz ploslona chlodnicy Yamaha XSR 700 Scigacz pl
oslona ozdobna Yamaha XSR 700 Scigacz ploslona Yamaha XSR 700 Scigacz pl
oslony silnika Yamaha XSR 700 Scigacz plotwarta torba Yamaha XSR 700 Scigacz pl
podnozka pasazera Yamaha XSR 700 Scigacz plpodnozka Yamaha XSR 700 Scigacz pl
sakwa Yamaha XSR 700 Scigacz plsiedzenie Yamaha XSR 700 Scigacz pl
silnik od prawej Yamaha XSR 700 Scigacz plsilnik Yamaha XSR 700 Scigacz pl
skorzana sakwa Yamaha XSR 700 Scigacz pltarcza Yamaha XSR 700 Scigacz pl
tlumik Yamaha XSR 700 Scigacz pltorba Yamaha XSR 700 Scigacz pl
zbiornik Yamaha XSR 700 Scigacz plzacisk Yamaha XSR 700 Scigacz pl
 wydech Yamaha XSR 700 Scigacz pl
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górę