tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha XJ 600 oraz XJ 600 Diversion - historia modelu, wady, zalety, opinie
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Yamaha XJ 600 oraz XJ 600 Diversion - historia modelu, wady, zalety, opinie

Autor: Tomasz Szczerbicki 2021.02.15, 16:44 3 Drukuj

O gustach się nie dyskutuje, więc każdy wybiera dla siebie motocykl taki, jaki mu się podoba. Warto jednak sprawdzić, jakie opinie krążą o modelu, który planujemy kupić. W historii były motocykle bardzo dobre, dobre, przeciętne i takie, których lepiej unikać. Im motocykl starszy tym ocena danego modelu ważniejsza.

Po wielu latach od zakończenia produkcji ocenę bardzo dobrą za trwałość i bezawaryjność można wystawić motocyklowi Yamaha XJ 600 i wersjom pokrewnym.

NAS Analytics TAG

Nie rozumiem dlaczego Yamaha XJ 600 (i jej zmodernizowana wersja Diversion) nie cieszy się u nas popularnością wśród początkujących motocyklistów? Motocykl w linii klasyczny a jego czterocylindrowy silnik jest pełen wigoru i co najważniejsze jest trwały i niezawodny. Pierwsza wersja XJ 600 produkowana była w latach 1984 - 1991, później zastąpił ją model zmodernizowany z dopiskiem Diversion. Ten zaś był produkowany do roku 2004. Można się również spotkać z oznaczeniem Seca II, pod tą nazwą pojazd ten był oferowany w USA i Kanadzie. Był też model XJ 900, dla tych, który poszukiwali większych mocy (900 - była napędzana wałem, 600 - łańcuchem).

Pokrewnymi motocyklami były również customy Yamaha Maxim, oferowane od początku lat 80. głównie w USA z silnikami o pojemnościach skokowych: 550, 650, 700, 750, 1100.

W mojej trwającej ponad 35 lat przygodzie z motocyklami miałem cztery Maximy (550, 650 i dwa 750). Ceniłem je za trwałość, niezawodność i walory trakcyjne. Podobała mi się również ich linia typowego, dobrze wyważonego estetycznie customa. Szczególnie przypadły mi do gustu 550 i 650 - krótkie (rozstawa osi) i zwarte były bardzo przyjemne w jeździe. Pozwalały bez stresu przechodzić z jednego zakrętu w przeciwny. To był motocykl, na którym czułem się najpewniej. Miałem też motocykle, na których każdy kilometr i manewr to była walka, ale o tym innym razem.


historia motocykli w wojsku

Motocykle w PRL – rzecz o motoryzacji i nie tylko...

Przyjęło się powszechnie mianem „motocykle PRL” określać pojazdy produkcji krajowej: WFM, SHL, WSK, Junak. Jest to jednak wielkie uproszczenie, bo obok wspomnianych jednośladów na naszych drogach można było również spotkać kilkanaście marek motocykli importowanych: Jawa, MZ, CZ, IFA, IŻ, M-72, K-750, Panonia, Lambretta, Peugeot, a także: BMW, Triumph, Norton, BSA,AJS, Harley-Davidson i wiele innych.

O TYM WŁAŚNIE JEST TA KSIĄŻKA "MOTOCYKLE W PRL" »

Yamahą XJ 600 jeździłem okazjonalnie, gdy wymienialiśmy się z kolegami motocyklami, aby poznać jak najwięcej typów. Według mnie to bardzo dobry motocykl turystyczny.

Dobrze utrzymane Yamahy XJ 600 z pierwszych lat produkcji trafiają się u nas rzadko, ale za to sporo jest w ogłoszeniach egzemplarzy modelu XJ 600 Diversion. W tym przypadku nieważny jest rok produkcji (wszystkie są już leciwe), a stan techniczny. Dobrze utrzymane XJ 600 Diversion, z przebiegami rzędu 50 - 60 tys. km, oferowane są w granicach 4500 - 5500 zł. Jest w czym wybierać i cierpliwy poszukiwać można trafić naprawdę dobry egzemplarz.

Bardzo ważna jest ocena stanu technicznego kupowanego motocykla. Możemy trafił na egzemplarze zadbane i odpowiedni serwisowane, można też trafić na przysłowiowe "miny", czyli egzemplarze zniszczone.

Yamaha XJ 600 daje też możliwość wykonania samemu wielu czynności obsługowych i serwisowych. To zarazem oszczędność kosztów, jak i niekwestionowany zysk w postaci zdobytych nowych umiejętności. W tym przypadku niezbędna jest jednak książka o obsłudze tego motocykla.

Tomasz Szczerbicki
Dziennikarz i autor książek: tomasz-szczerbicki.pl

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê