Wywrotka motocyklisty na śliskiej, zaśnieżonej drodze w Polsce. Nauczka, że warto poczekać na sezon
Poza uczestnikami zimowego zlotu Elefantentreffen, większość motocyklistów woli zimą lub wczesną wiosną pozostawić motocykl w garażu. I słusznie, bo w trudnych warunkach pogodowo-drogowych nie każdy się odnajduje, a kiedy na asfalcie zalega śnieg, maź pośniegowa lub tworzy się lód, ryzyko gleby jest zdecydowanie większe. Na taką sytuację natrafił motocyklista z poniższego nagrania. Czy zapewne bolesna wywrotka była spowodowana jego błędem, pechem? A może jednym i drugim?
Jedną z pułapek czyhających na motocyklistów jest skompresowany śnieg ubity kołami samochodów. Tego rodzaju biała warstwa jest śliska i twarda, ale kierowca motocykla z nagrania trafił raczej na pas rozjeżdżonej lodowo-śniegowej brei pomiędzy czarnym asfaltem a warstwą śniegu zalegającą na linii dzielącej przeciwne pasy ruchu. Nagła zmiana przyczepności kół na pewno miała znaczenie, ale czy kierownik mógł wyjść z opresji?
Zadam Wam jeszcze jedno pytanie. Co z podparciem stopą? Prędkość kierowcy samochodu, który sfilmował upadek, wynosiła w chwili wywrotki 43 km/h. To zdecydowanie za dużo, żeby motocyklista mógł wystawić nogę i spróbować zachować równowagę. Ale jego prędkość mogła być w chwili wypadku znacznie niższa… Z drugiej strony hołdujemy przecież zasadzie, że nogi mają być na podnóżkach, nawet podczas wolnej jazdy, na przykład w korkach, a dyndająca lub nagle użyta w formie podnośnika noga może nie znieść tej nowej dla niej roli… Jak uważacie?
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarzeChciał sprawdzić czy się da....sprawdził, że się nie da i już...następnym razem poczeka do wiosny.
Odpowiedz"Z drugiej strony hołdujemy przecież zasadzie, że nogi mają być na podnóżkach". Jak się osiągnie odpowiednie umiejętności to noga służy do balansowania motocykla. Autor jeszcze nie osiągnął tego ...
Odpowiedzno i po co mu to bylo ? w zimie jezdzi sie na nartach, nie ma motocyklu.
Odpowiedz