Wydech Akrapoviè do Aprilii RS 660. Ile podnosi moc? Czy jest wersja na tor?
Akrapovič przygotował do Aplirii RS 660 dwie wersje wydechu. Pierwszy jest przeznaczony na drogę i poprawia parametry motocykla w sposób następujący: moc rośnie o 2,4 KM, moment obrotowy rośnie o 3,6 Nm, a od masy motocykla Akrapovič odejmuje 0,4 kg - o tyle mniej waży "akarap" od seryjnego wydechu RS 660. Drugi układ to już bezkompromisowa bestia, pozbawiona wszelkich ograniczeń. Zwiększa moc o 4,1 KM, moment obrotowy o 4,9 Nm, a dzięki pozbyciu się z niego elementów wygłuszających waży o 2,4 kg mniej od układu seryjnego.
Większość motocyklistów wymienia seryjne wydechy na takie, jak Akrapovič, nie z powodu większej mocy - 2,5 KM na ulicy trudno nawet poczuć - ale dla wrażeń akustycznych. Szkoda, że nie ma jeszcze filmów, prezentujących brzmienie Aprili RS 660 na układzie "akrapa". W przypadku wersji torowej liczy się przede wszystkim niska masa i wzrost parametrów silnika. W wyścigach każdy koń mechaniczny i każdy kilogram mniej ma ogromne znaczenie dla wyniku na mecie.
Mieliśmy tę przyjemność, że widzieliśmy już Aprilię RS 660 na żywo i nagraliśmy o niej film. Niestety, mamy mieszane odczucia odnośnie Akrapovica do RS 660. Otóż ten motocykl ma przepiękny, seryjny wydech, znakomicie zintegrowany z bryłą nadwozia. Mamy duże wątpliwości, czy zdecydowalibyśmy się zniszczyć dzieło włoskich projektantów i założyć "cylinder" Akrapovica. Co Wy myślicie na ten temat?
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzePowinni podawaæ poziom dzwiêku równie¿ moim zdaniem.
Odpowiedz