tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 WorldSBK 2023 w Misano pod dominacj Ducati. Czy jest o co jeszcze si ciga w tym roku?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

WorldSBK 2023 w Misano pod dominacj Ducati. Czy jest o co jeszcze si ciga w tym roku?

Autor: Mick Fiakowski 2023.06.07, 09:42 2 Drukuj

Ducati wystartowało w wyścigach rundy WorldSBK na torze w Misano w nowych, żółtych barwach, ale ze "starymi" wynikami. Alvaro Bautista wygrał wszystkie trzy wyścigi i tylko w jednym z nich wydawał się być pod presją. Czy to oznacza, że w Superbike’ach jest już "po zawodach"? Mick analizuje wydarzenia z toru imienia Marco Simoncelliego.

Choć dziś kojarzą się głównie z czerwienią, motocykle Ducati przez lata znane były także z charakterystycznych, żółtych barw, do których włoska marka wraca w tym sezonie podczas domowych rund WorldSBK i MotoGP. 

NAS Analytics TAG

W Misano nowe maszyny pokazały jednak "stare" tempo. Obrońca tytułu, Alvaro Bautista, od startu do mety prowadził w obu wyścigach głównych. Po rundzie we Włoszech Hiszpan ma już prawie dwa razy więcej punktów niż trzeci w tabeli Andrea Locatelli, dlatego choć nie minęliśmy jeszcze nawet półmetku sezonu, losy mistrzostwa wydają się już przesądzone.

To, na co możemy liczyć, to jednak walka w pojedynczych wyścigach, szczególnie tych krótkich, Superpole. Tak było też w Misano, gdzie rywalom sprzyjał nie tylko krótszy dystans, ale i dużo niższa niż podczas wyścigów głównych temperatura.

Od startu do mety z Bautistą jak dziki walczył Toprak Razgatlioglu, który potwierdził niedawno, że opuści Yamahę, aby w przyszłym roku dołączyć do BMW. Po zakończeniu wyścigu Turek był wściekły jak nigdy, bo wiedział doskonale, że miał sporą szansę na zwycięstwo. Na jego nieszczęście wyścig Superpole przerwano na siódmym z dziesięciu okrążeń, po zderzeniu Danilo Petrucciego i Ikera Lecuony.

Petrux zresztą przed własną publicznością mocno w niedzielę broił, bo najpierw po starcie uderzył w Dominique’a Aegertera, który z tego powodu ściął Remy’ego Gardnera, a kilka kółek później storpedował Lecuonę, eliminując go z drugiego wyścigu głównego i testów przed wyścigiem Suzuka 8 Hours.

Wróćmy jednak na czoło stawki. Po wyścigu Superpole nawet Bautista przyznał, że musiał cisnąć mocniej niż zwykle, ale miał jeszcze w kieszeni zapas, który zostawił sobie na ostatnie trzy kółka…

Wygląda więc na to, że niezależnie od tego, czy Ducati jest żółte, czy czerwone, Panigale nadal jest poza zasięgiem. Nie tylko to, którego dosiada Hiszpan. Po kwalifikacjach w pierwszej piątce znalazło się aż czterech zawodników maszynach włoskiej marki. Wyścigi z kolei dwukrotnie na podium kończył Rinaldi a raz Bassani. Jedynym zawodnikiem na motocyklu innego producenta był na pudle Toprak, który finiszował w pierwszej trójce we wszystkich trzech wyścigach. To jednak wydaje się dla niego marnym pocieszeniem.

O takich rezultatach pomarzyć może obecnie Kawasaki, które zdaniem Jonathana Rea nie było wystarczająco rozwijane w ostatnich latach. Irlandczyk wszystkie wyścigi kończył na piątej pozycji. W sobotę tłumaczył, że motocykl zachowuje się zupełnie inaczej na nowych, a zupełnie inaczej na zużytych oponach i trudno w takiej sytuacji znaleźć optymalny setup. Jakby tego było mało, w niedzielnym wyścigu głównym Rea miał problem z regulacją hamulca.

W Misano równie ciekawie, co na torze, było za kulisami. Wyścigi z pobocza oglądał nie tylko mistrz MotoGP Pecco Bagnaia, ale także wykluczony przez FIM za doping Andrea Iannone. "Maniak" przyznał, że widzi się w cyklu WorldSBK w przyszłym roku, gdy jego okres dyskwalifikacji dobiegnie końca.

Ciekawych ruchów transferowych może być jednak więcej, bo we Włoszech karuzela nazwisk kręciła się na pełnym obrotach. Czy Redding zostanie w BMW? Czy Alex Lowes odejdzie z Kawasaki i zdobi miejsce dla któregoś z zawodników obecnie dosiadających Ducati lub Hond? Co z drugim motocyklem w fabrycznym zespole Yamahy?

Póki co jest chyba zbyt wcześnie, aby wszystkie najdrobniejsze ploteczki rozbijać na czynniki pierwsze, ale spodziewajcie się w najbliższych tygodniach serii grubych newsów.

Tymczasem kolejna, szósta runda WorldSBK dopiero za miesiąc na brytyjskim torze Donington Park. Ducati wróci tam do dobrze nam znanych, czerwonych barw, ale czy rywale będą w stanie wrócić do walki o zwycięstwa?

Jeśli tak się nie stanie, po niedzielnym wyścigu organizatorzy znów będą mogli zmodyfikować limity obrotów. Patrząc na obecną przewagę Bautisty i niemoc konkurencji wydaje się to chyba dobrym pomysłem…

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 0
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na gr