Ważny producent elektroniki do motocykli i samochodów ma poważne kłopoty. Marelli wnosi o restrukturyzację
Jeden z największych na świecie producentów elektroniki do samochodów i motocykli ma rozważać złożenie wniosku o możliwość restrukturyzacji długu i zobowiązań w ramach amerykańskiego kodeksu upadłościowego. Mowa o firmie Marelli, która obecnie należy do funduszu Kohlberg Kravis Roberts & Co.
Firma Marelli powstała po tym jak japońska firma Calsonic Kansei połączyła się z europejskim oddziałem Magneti Marelli, który wcześniej należał do Fiat Chrysler Automobiles. W 2019 r. przejął ją prywatny fundusz inwestycyjny KKR. W 2022 r. Marelli miało pierwsze problemy finansowe i przeprowadziło restrukturyzację. Pozwoliło to na chwilową poprawę sytuacji.
Jak donosi japońska agencja Kyodo, powołując się na anonimowe źródła, Marelli zamierza skorzystać z możliwości restrukturyzacji długu, jakie daje amerykański kodeks upadłościowy. Mowa o ogłoszeniu upadłości reorganizacyjnej, która pozwoliłaby firmie na restrukturyzację długu. To postępowanie podobne do tego, jakie np. przeprowadzał niedawno KTM, by uchronić się przed bankructwem.
Dzięki takiej procedurze firma będzie mogła zachować ciągłość produkcji. W wypowiedzi dla Reuters firma twierdzi, że nie należy ufać plotkom i spekulacjom. Jednocześnie Marelli prowadzi rozmowy z pożyczkodawcami, by zabezpieczyć fundusze na dalsze działanie.
Elektronika Marelli jest obecna m.in. w samochodach marek Nissan, Honda i Toyota oraz koncernu Stellantis. Produkty Marelli są również obecne w motocyklach Hero, Yamaha, Honda, Kawasaki i TVS. Producent jest też obecny w MotoGP jako główny dostawca komputerów sterujących silnikami w ramach zapisów regulaminu, które wprowadziły unifikację elektroniki. W Mistrzostwach Świata Superbike z elektroniki Marelli korzystają m.in. Yamaha i Ducati.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze