tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Warszawska strefa czystego transportu dwa razy wiêksza ni¿ zapowiadano. Kto nie wjedzie do strefy zero?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Warszawska strefa czystego transportu dwa razy wiêksza ni¿ zapowiadano. Kto nie wjedzie do strefy zero?

Autor: Andrzej Sitek 2023.11.15, 11:59 Drukuj

Ograniczenia zostaną wprowadzone już w lipcu 2024 r., natomiast mieszkańcy strefy będą mieli więcej czasu na przygotowanie się do zmian. Jakie pojazdy obejmie zakaz poruszania się po SCT i jaki jest obszar tzw. strefy czystego transportu?

Pierwotny obszar został powiększony prawie dwukrotnie. Stołeczny magistrat tłumaczy, że chcieli tego sami mieszkańcy. Strefa czystego transportu docelowo obejmie Śródmieście, Żoliborz, Pragę Północ, niemal całą Ochotę - bez CH Reduta, ul. Mszczonowską i Dworcem Zachodnim. Ograniczenia dotyczą także Pragi Południe - poza Olszynką Grochowską, niemal całego Mokotowa - bez Sadyby, Stegny, Augustówki i fragmentu Służewca. Czystym powietrzem mają oddychać również mieszkańcy Woli - do al. Prymasa Tysiąclecia.

Reklama

DOBIERZ ODPOWIEDNIE OPONY DELI TIRE »
NAS Analytics TAG

Jakie pojazdy już od stycznia 2024 nie będą mogły przekroczyć granicy strefy? To diesle starsze niż 13 lat, a w przypadku pojazdów z silnikiem benzynowym, wyłączone zostaną samochody z datą produkcji powyżej 22 lat. Mieszkańcy powyższych stref mają cztery lata zwolnienia z zasad przewidzianych dla pozostałych obywateli. W tym czasie będą musieli zmienić stare auta na nowsze, co oznacza pojazd wyprodukowany nie dawniej niż w 2015 roku (diesel) oraz 2006 roku (benzyna). Oczywiście władze miasta nie interesuje, skąd mieszkańcy mają wziąć pieniądze na zakup nowszych samochodów. Pozostali warszawiacy z adresami zamieszkania poza SCT, nie dostaną czasu na dostosowanie się do zmian. 

Wymogi będą w dalszych latach zaostrzane. Cały plan zmian prezentujemy poniżej:

 

Od 1 lipca 2024:

• Pojazd z silnikiem benzynowym (w tym LPG) będzie musiał spełniać normę Euro 2 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 1997 (tj. maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia - 27 lat);
• Pojazd z silnikiem Diesla będzie musiał spełniać normę przynajmniej Euro 4 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2006 (tj. maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia - 18 lat).

Od 2026:

• Pojazd z silnikiem benzynowym (w tym LPG) będzie musiał spełniać normę Euro 3 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2001 (tj. maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia - 25 lat);
• Pojazd z silnikiem Diesla będzie musiał spełniać normę przynajmniej Euro 5 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2010 (tj. maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia - 16 lat).
• Od 2028 roku pojazdy będą podlegać następującym wymogom:

• Pojazd z silnikiem benzynowym (w tym LPG) będzie musiał spełniać normę Euro 4 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2006 (tj. maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia - 22 lat);
• Pojazd z silnikiem Diesla będzie musiał spełniać normę przynajmniej Euro 6 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2015 (maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia - 13 lat).
• Od 2030 roku pojazdy będą podlegać następującym wymogom:

• Pojazd z silnikiem benzynowym (w tym LPG) będzie musiał spełniać normę Euro 5 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2010 (tj. maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia - 20 lat);
• Pojazd z silnikiem Diesla będzie musiał spełniać normę przynajmniej Euro 6dT lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2019 (tj. maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia - 11 lat).

Od 2032:

• Pojazd z silnikiem benzynowym (LPG) będzie musiał spełniać normę Euro 6 lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2015 (tj. maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia - 17 lat);
• Pojazd z silnikiem Diesla będzie musiał spełniać normę przynajmniej Euro 6d lub być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2021 (tj. maksymalny wiek pojazdu w roku wdrożenia - 11 lat).

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê