tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 WSBK w Moście: Nowa opona Pirelli SC1 dla zawodników Superbike. Ważny debiut w trudnych warunkach
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

WSBK w Moście: Nowa opona Pirelli SC1 dla zawodników Superbike. Ważny debiut w trudnych warunkach

Autor: Redakcja 2024.07.17, 09:24 Drukuj

W dniach 19-21 lipca czeski Most będzie gościł kolejną rundę Mistrzostw Świata Superbike. Zawodnicy najmocniejszej klasy dostaną nową tylną oponę Pirelli SC1, która zostanie sprawdzona na jednym z najbardziej wymagających obiektów w kalendarzu tej serii.

Tor w czeskim Moście i tor Phillip Island w Australii to według Pirelli najbardziej wymagające obiekty w kalendarzu Mistrzostw Świata Superbike. Dlatego producent dostarczy zawodnikom głównie twarde mieszanki. Startujący w klasie Superbike otrzymają nową tylną oponę SC1 w rozwojowej specyfikacji D0286. To pierwszy raz, kiedy Pirelli użyje jej w wyścigach. Stanowi ewolucję w kwestii wzmocnienia struktury i oferuje kompromis pomiędzy osiągami i niskim zużyciem.

NAS Analytics TAG

Zawodnicy klasy Superbike otrzymają przednie opony w wersjach SC1 i SC2 oraz tylne w wersjach SC1 oraz SC1 D0286. Wyjątkowo nie będzie opon SCX i SC0. W klasie Supersport pojawią się opony SC1 i SC2 na przód oraz SC1 i SC0 na tył, co jest standardową alokacją. Ze względu na zwiększone zużycie opon mieszanka SCQ wyjątkowo zostanie zastąpiona przez SC0.

Tor w Moście został zbudowany w latach 1978-1983 i w ostatnim czasie przeszedł modernizację. Jego układ to nadal klasyczna, szybka kombinacja zakrętów. Prosta ma długość 792 m i zaraz za nią znajduje się ciasna szykana oraz płynnie połączone ze sobą zakręty. Najbardziej wymagająca dla opon jest właśnie szykana, gdzie zawodnicy zwalniają po szybkim przejeździe prostej na 6. biegu.

- Tor w Moście ma szybki, klasyczny układ i zapewnia spektakularne wyścigi. To również jeden z najbardziej wymagających obiektów dla opon. Razem z Phillip Island jest jednym z torów, gdzie stawiamy na alokację złożoną z wytrzymałych rozwiązań, które zapewniają większą odporność na ścieranie. W ślad za tym, w klasie Superbike, oprócz standardowej opony SC1 pokażemy nową oponę SC1 w specyfikacji D0286. To rozwiązanie ma taką samą mieszankę, jak standardowa opona, ale ma inną strukturę i zostało opracowane tak, by zachowywać się tak samo przez cały czas wyścigu i zapewnić doskonały poziom przyczepności. Na kwalifikacje i Superpole Race udostępniamy standardową oponę SC0 zamiast SCQ. Również w klasie Supersport tylne opcje są twardsze niż zwykle, a opona SC1 zastąpi SCX jako alternatywa dla SC0 - podsumowuje Giorgio Barbier, dyrektor ds. wyścigów motocyklowych w Pirelli.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę