WSBK w Jerez: Które opony Pirelli pomogą rozstrzygnąć losy tytułów? Alokacja na wielki finał
W dniach 18-20 października odbędzie się ostatnia w tym sezonie runda Mistrzostw Świata Superbike. Na torze w hiszpańskim Jerez rozstrzygną się losy tytułów mistrzowskich w klasach Supersport i Superbike. Jakie opony dostarczy zawodnikom Pirelli?
Zaledwie tydzień po zmaganiach w portugalskim Estoril zawodnicy Mistrzostw Świata Superbike znów staną do walki i będzie to ich ostatnia rywalizacja w tym sezonie. To właśnie w Jerez dowiemy się, do kogo trafią tytuły w klasach Supersport i Superbike. Pirelli postanowiło postawić na sprawdzone rozwiązania, dlatego na tył producent zaproponuje opony SCX w wariantach standardowym i rozwojowym D0820.
Na wszelki wypadek Pirelli przygotowało się również na deszcz. Oprócz standardowej opony SCR1 pojawi się rozwojowa mieszanka D0737. Ta została przedstawiona na Magny-Cours, a później pojawiła się jeszcze w Estoril i cieszy się dobrymi opiniami zawodników.
W klasie Superbike zawodnicy otrzymają opony SC1 i SC2 w liczbie 8 kompletów. Na tył dodatkowo dostaną opony SCX w wersji standardowej i D0820, również w liczbie 8 sztuk. Do wyboru będą też opony SC0 w liczbie 6 sztuk i SCQ w liczbie 4 sztuk. Ta ostatnia jest przeznaczona tylko na kwalifikacje i Superpole Race. Dodatkowo każdy zawodnik będzie miał do dyspozycji 8 kompletów opon Intermediate oraz 8 sztuk SCR1 na przód. W przypadku tej ostatniej, na tył zawodnicy dostaną mieszankę standardową w liczbie 7 sztuk i D0737 w liczbie 5 sztuk. W klasie Supersport każdy zawodnik będzie miał do dyspozycji 7 sztuk SC1 i 6 sztuk SC2 na przód i 7 sztuk SCX oraz 6 sztuk SC0 na tył.
Tor w Jerez ma dwie krótkie proste i kilka miejsc z mocnym hamowaniem. Najbardziej należy zwrócić uwagę na zakręty 1 i 6, które są szczególnie wymagające. Przednie opony są narażone na duże przeciążenia również w zakrętach 4 i 5 oraz w prawych zakrętach ostatniego sektora, gdzie kluczową rolę grają pewność i stabilność.
- Runda w Jerez jest ostatnia w tym sezonie i decydująca dla wyników klasyfikacji generalnych, więc pomyśleliśmy, że ważne będzie zapewnienie zespołom spokoju psychicznego w postaci dostarczenia opon, które już pojawiły się kilka dni wcześniej, podczas rundy w Estoril. To rozwiązania które doskonale znają, włącznie z oponą SCX w specyfikacji D0820, która spotkała się z dobrymi opiniami podczas wszystkich rund, na których była obecna. Zawodnicy wybrali ją w kilku przypadkach jako oponę na wyścig, więc będą mogli skupić się na znalezieniu odpowiednich ustawień motocykli i osiąganiu najlepszych wyników. Ważnym dla nas jest, żeby zebrać dalsze informacje, przeprowadzić potrzebne badania i zdecydować, czy nowa specyfikacja ma wszystko, czego potrzeba, żeby stać się jedną z oficjalnych opcji. Również w kwestii opon deszczowych powtórzymy to, co pojawiło się w Portugalii, z dwoma wariantami tylnej opony SCR1, ponieważ chcemy wykorzystać każdą okazję do przetestowania nowej mieszanki D0737. Z naszej strony zapewniamy mnogość opcji, które potencjalnie mogą spełnić wymagania każdego zespołu i zawodnika. Od nich będzie zależało, jakie karty dobiorą do swoich możliwości - powiedział Giorgio Barbier, dyrektor ds. wyścigów motocyklowych w Pirelli.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze