tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 WSBK na MotorLand Aragon: Nowa opona Pirelli na nowy asfalt. Pomogły dane z motocykli Moto2 i Moto3
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

WSBK na MotorLand Aragon: Nowa opona Pirelli na nowy asfalt. Pomogły dane z motocykli Moto2 i Moto3

Autor: Materiały partnera 2024.09.27, 07:43 Drukuj

Sezon Mistrzostw Świata Superbike powoli wjeżdża na ostatnią prostą, a kalendarz zagęszcza się tak, jak atmosfera w klasyfikacji generalnej. Pirelli przedstawia alokację opon dla zawodników klas Superbike i Supersport na rundę na torze MotorLand Aragon.

Po torach Magny-Cours i Cremona przyszedł czas na hiszpański MotorLand Aragon, który przeszedł renowację nawierzchni. Z nowym asfaltem mieli już do czynienia zawodnicy Moto2 i Moto3, gdzie Pirelli również jest wyłącznym dostawcą opon. Nowa nawierzchnia ma inny poziom przyczepności i ścieralności opon, dlatego Pirelli zaproponuje zawodnikom dwie wersje opony SC0 - standardową i D0640, która ma lepszą mieszankę. Z przodu pojawi się standardowa opona SC1 oraz mieszanka D0715, która zadebiutowała na Magny-Cours i odznacza się lepszą stabilnością. W kwalifikacjach i Superpole Race zawodnicy będą mieć do dyspozycji oponę SCX zamiast SCQ.

W klasie Superbike zawodnicy otrzymają przednie opony SC1 i D0715 w liczbie 8 szt. i SC2 w liczbie 6 szt. Na tył otrzymają 8 szt. SC0 i D0640 oraz SC1 w liczbie 5 szt. Na Superpole i Superpole Race przewidziano 4 komplety opon SCX. W razie deszczu Pirelli zapewni 3 komplety opon Intermediate i 8 kompletów opon SCR1. W klasie Supersport każdy zawodnik otrzyma opony przednie w specyfikacji SC1 w liczbie 7 szt. i w specyfikacji SC2 w liczbie 6 szt. Na tył do wyboru będą opony SC0 w liczbie 7 szt. i SC1 w liczbie 6 szt.

MotorLand Aragon ma nitkę o długości 5100 m, w której skład wchodzi 18 zakrętów. Pierwsza część toru to seria zakrętów, która wymaga stabilności i precyzji. Największą trudność sprawia korkociąg, który prowadzi w dół. Po wyjechaniu z korkociągu następują bardzo szybkie lewe zakręty numer 10 i 11, które obciążają tylną oponę, bo wymagają jednocześnie przyspieszenia i jazdy w złożeniu. Z kolei zakręt numer 16 jest jedynym, który wymaga mocnego hamowania, co obciąża przód.

- Już od kilku lat ścigamy się z World Superbike na torze Aragon, więc dobrze znamy ten tor. Jednak kilka miesięcy temu przeszedł całkowitą wymianę nawierzchni, co zmieniło punkty odniesienia. Mieliśmy już okazję jeździć na nowym asfalcie z klasami Moto2 i Moto3 w testach oraz wyscigach pod koniec sierpnia. Widzimy, że nawierzchnia oferuje dobrą przyczepność, ale jest też bardziej ścieralna. Dlatego zdecydowaliśmy się na twardsze opony, z zastosowaniem SCX zamiast SCQ oraz dwie opcje SC0 na tył na długie wyścigi. Rodzina miękkich opon SC0 zawsze dawała zawodnikom doskonałe poczucie pewności, więc to dobra alternatywa dla SCX na agresywnych torach. Dlatego oferujemy zarówno wersję standardową, jak i rozwojową mieszankę D0640, która powinna być jeszcze lepsza. Należy oczekiwać, że z każdą sesją warunki na torze będą się poprawiać i pewność zawodników wzrośnie, więc każdy będzie mógł znaleźć odpowiednie rozwiązanie. Ponownie oferujemy też możliwość skorzystania z opony SC1 w specyfikacji D0715 z Magny-Cours, żeby dać zespołom możliwość przetestowania jej, bo we Francji i w Cremonie nie było ku temu zbyt wielu okazji przez warunki pogodowe - podsumowuje Giorgio Barbier, dyrektor ds. wyścigów motocyklowych w Pirelli.


Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę