tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 WSBK na Estoril: Super miękkie opony Pirelli na mało przyczepny tor. Czy pomogą rozstrzygnąć losy tytułów?
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

WSBK na Estoril: Super miękkie opony Pirelli na mało przyczepny tor. Czy pomogą rozstrzygnąć losy tytułów?

Autor: Materiał partnera 2024.10.11, 07:32 Drukuj

W dniach 11-13 października, na torze Estoril odbędzie się przedostatnia runda tegorocznego sezonu Mistrzostw Świata Superbike. Pirelli zamierza zaoferować zawodnikom m.in. opony SCX w wariantach standardowym i rozwojowym. Super miękkie mieszanki mają sprawdzić się na torze o bardzo niskiej przyczepności.

Pirelli i Mistrzostwa Świata Superbike wjeżdżają do Estoril na przedostatnią rundę tego sezonu. To druga wizyta w Portugalii po sierpniowej rundzie w Portimao. Pirelli doskonale zna ten tor i wie, że zapewnia on niewiele przyczepności, co czyni go wymagającym dla opon, które muszą tę przyczepność zapewnić.

Z tego powodu producent zdecydował się zapewnić zawodnikom klasy Superbike dwie mieszanki supersoft - standardową SCX oraz rozwojową D0820. Ta ostatnia pojawiła się już na Magny-Cours i w Cremonie. Dzięki nowej i bardziej odpornej mieszance, a także zachowaniu wysokiego stopnia przyczepności zebrała bardzo dobre opinie.

Zawodnicy klas Superbike otrzymają opony przednie SC1 i SC2 w liczbie 8 sztuk. Na tył mogą liczyć na 8 sztuk opon SCX i D0820, a także 5 sztuk SC0 i 4 sztuki SCQ. Ta ostatnia jest przeznaczona dla kwalifikacji Superpole oraz wyścigu Superpole Race. W razie deszczu zawodnicy będą mieli do dyspozycji 3 komplety opon Intermediate oraz 8 kompletów SCR1. W klasie Supersport zawodnicy otrzymają 7 sztuk opon SC1 i 6 sztuk opon SC2 na przód, a na tył będzie to 7 sztuk opon SCX i 6 sztuk SC0. To standardowe rozwiązania dla tej klasy.

Tor Estoril ma stary asfalt, który położono w 2006 r. i jest on raczej śliski, a przy wysokich temperaturach jego przyczepność jeszcze się pogarsza. Użycie miękkich mieszanek będzie dobrym wyborem, żeby zrekompensować brak przyczepności asfaltu. Estoril to jeden z najbardziej technicznych i wymagających obiektów dla opon, ponieważ ma 4 lewe zakręty i 9 prawych, które mocno się od siebie różnią. Prawe zakręty są szybkie i powodują zwiększenie temperatury z prawej strony opony, a lewe z kolei są wolne i powodują obniżenie ciepłoty ogumienia. Tymczasem w ostatnim zakręcie przed prostą startową opony muszą wytrzymać wysoką prędkość połączoną z dużym kątem złożenia, a także zapewnić odpowiednią trakcję, kiedy zawodnik będzie szukał najlepszej linii wyjścia. Na prostej motocykle rozwijają dużą prędkość, by dojechać do wymagającego hamowania do pierwszego zakrętu, które poddaje testowi przednią oponę.

- Już od kilku lat gościmy z Mistrzostwami Świata Superbike na torze Estoril, więc możemy powiedzieć, że doskonale znamy charakterystykę tego toru. Jest tak również dlatego, że asfalt nie zmienił się tu od 2006 r., co daje nam mocną historię informacji i danych. Układ toru jest bardzo zróżnicowany, z częstymi zmianami odczucia nawierzchni pomiędzy zakrętami, co jest wymagające dla opon. Tor jest trochę śliski, więc trzeba używać miękkich mieszanek, które mogą zapewnić większą przyczepność i kompensują różnice temperatur. Wszystkie nasze opony pokazały w tym roku, że są odpowiednie dla różnych sytuacji, a rozwojowa SCX w specyfikacji D0820 również udowodniła, że jest dobrą ewolucją. Już podczas pierwszego występu na Magny-Cours dostała pozytywne opinie i była używana w Cremonie, wiec wierzymy, że będzie odpowiednią opcją także podczas tej rundy. Nowa mieszanka zachowuje poziom przyczepności opony SCX, ale jest bardziej odporna na zużycie. Dlatego interesującym będzie dla nas zobaczyć, jak spisuje się na tym wymagającym torze, żeby zebrać kolejne informacje potrzebne do jej rozwoju - powiedział Giorgio Barbier, dyrektor ds. wyścigów motocyklowych w Pirelli.


Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę