WSBK 2022: World Supersport New Generation - organizatorzy podali listê motocykli
Klasa World Supersport przez wiele lat była obsadzona przez motocykle o pojemności 600 cm3, ale teraz to się zmieni, ponieważ nadchodzi nowa generacja. Przy okazji opublikowania listy dopuszczonych modeli możemy także zobaczyć, czego należy się spodziewać w kwestii premier.
Na liście podanej przez organizatorów jest 12 motocykli, z czego 6 zobaczymy na polach startowych po raz ostatni, a będą to Honda CBR600RR, Kawasaki ZX-6R, Mv Agusta F3, Suzuki GSX-R600, Triumph 675R i Yamaha YZF-R6. Z nowości mamy Ducati Panigale V2, które już doskonale znamy, a także MV Agusta F3 800 i Superveloce oraz trzy zaskakujące maszyny.
Pierwsza z nich to Kawasaki ZX-636R, które dołączy w sezonie 2023. To o tyle ważna informacja, że być może zieloni czymś nas w tym roku zaskoczą. Kolejny model na liście to Triumph Street Triple RS, który w naturze występuje jako naked, ale organizatorzy dopuścili możliwość ubrania motocykli typu street w owiewki. Wreszcie trzecia maszyna to Suzuki GSX-R750, które jeszcze nie otrzymało homologacji. Motocykl ten dawno zniknął z Europy i Japonii, ale jest sprzedawany w Stanach Zjednoczonych.
W sezonie przejściowym rywalizacja będzie wyglądała ciekawie, ponieważ moce w nowo dopuszczonych motocyklach oscylują w okolicach 150 koni mechanicznych, a na przykład Yamaha R6 ma silnik o maksymalnej mocy 117 KM, a w CBR600RR drzemie 121 KM.
Nie możemy oczywiście być pewni, że Kawasaki ZX-636R trafi do salonów w Europie, ponieważ homologacja zakłada sprzedaż wersji cywilnej tylko w jednym regionie, stąd na liście pojawia się GSX-R750. Tu Suzuki będzie musiało jednak dołączyć przepustnicę ride-by-wire. Wymagania dla klasy Supersport są dość proste, ponieważ w pierwszym roku producent musi sprzedać 500 sztuk danego modelu.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeNie Speed Triple, a Street Triple jest dopuszczony.
OdpowiedzHej, dziêki za zwrócenie uwagi, choæ moc± do nowej generacji bardziej pasowa³ mi Speed i my¶la³em, ¿e to jaki¶ chochlik.
OdpowiedzRozstrza³ rozwi±zañ, a nawet pojemno¶ci jest spory. Wyrównywanie szans bêdzie siê odbywa³o poprzez ograniczanie prêdko¶ci obrotowych silników i byæ mo¿e innych rozwi±zañ jak zwê¿ki itp. Na pewno niemal litrowe Panigale V2 bêdzie tu musia³o zostaæ konkretnie zd³awione by koñcowo SSP nie sta³y siê "pucharem Ducati" jak by³o swego czasu z WSBK.
Odpowiedz