tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 WSBK: Pirelli stawia na nowe rozwi±zania podczas MOTUL FIM Superbike World Championship na torze w Assen
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

WSBK: Pirelli stawia na nowe rozwi±zania podczas MOTUL FIM Superbike World Championship na torze w Assen

Autor: Andrzej Sitek 2022.04.20, 09:09 Drukuj

Mistrzostwa Świata Superbike’ów powracają do "Katedry Prędkości", a Pirelli wprowadza nowe rozwiązania oraz szeroki wybór opon typu slick i deszczowych z gamy standardowej.

Po inauguracyjnej rundzie w Aragonii, która odbyła się na początku miesiąca, MOTUL FIM Superbike World Championship przenosi się do Holandii na drugą rundę na historycznym torze TT Circuit Assen.

NAS Analytics TAG

TT Circuit Assen jest uważany za jeden z najtrudniejszych torów WSBK, zaś przydomek "Katedra Prędkości" odnosi się do wysokiej, średniej prędkości, jaką mogą osiągnąć zawodnicy. Tor został zbudowany w 1925 roku i obecnie mierzy 4 542 metry, na których znajduje się 11 prawych i 6 lewych zakrętów. Choć z termicznego punktu widzenia nie jest on szczególnie obciążony, opony muszą zapewniać kierowcy precyzję i dużą stabilność kierunku jazdy.

Urok Assen polega na serii długich zakrętów o stałej prędkości, powolnych zakrętów w kształcie litery U, szybkich szykan i długich zakrętów, z których wychodzi się z mocnym przyspieszeniem, gdy motocykl jest wciąż bardzo głęboko pochylony. To oczywiście bardzo widowiskowe przedstawienie dla widzów, natomiast dla zawodników oznacza konieczność wspięcia się na wyżyny swoich możliwości i umiejętności.

Tor został całkowicie odnowiony w 2020 roku, a to oznacza dodatkową zmienną oprócz temperatury. Runda w Assen w 2021 roku odbyła się w okresie letnim, które charakteryzowały się oczywiście temperaturami wyższymi niż w poprzednich sezonach. W bieżącym roku padok powróci do "tradycyjnych" niższych temperatur miesięcy wiosennych.

W klasie WorldSBK wszyscy zawodnicy będą mieli do dyspozycji trzy rozwiązania opon przednich i tyle samo tylnych. W przypadku opon przednich, Pirelli daje możliwość wyboru pomiędzy standardowym rozwiązaniem, czyli miękką mieszanką SC1, a dwoma rozwiązaniami rozwojowymi.

Opona A0674 o miękkiej mieszance była używana przez zawodników w zeszłym roku w Jerez i Portimao, a także podczas inauguracyjnej rundy w Aragonii w 2022 roku. W porównaniu do standardowej opony SC1, posiada nową strukturę opracowaną w celu poprawy wyczucia przodu poprzez zwiększenie wsparcia w połowie i na wejściu w zakręt. W Assen zadebiutuje rozwiązanie rozwojowe A0843: wykorzystuje tę samą strukturę, co A0674, z nową mieszanką bieżnika, aby zapewnić lepszą odporność mechaniczną i ochronę przed zużyciem na wymagających torach, takich jak Assen.

Jeśli chodzi o opcje opon tylnych, kierowcy mają do dyspozycji miękką mieszankę SC0 i super miękką mieszankę SCX, znaną również w 2021 r. jako rozwiązanie rozwojowe A0557. Z kolei SCQ w specyfikacji A1359 to pierwsza opona o wyjątkowo miękkiej mieszance, która została zatwierdzona przez kierowców podczas zimowych testów, co pozwoliło w Aragonii na znaczną poprawę czasów okrążeń w porównaniu z poprzednią kwalifikacją.

W przypadku złej pogody, Pirelli daje zawodnikom możliwość wyboru opon deszczowych. Z przodu zespoły mogą wybierać pomiędzy standardowym rozwiązaniem deszczowym a rozwiązaniem rozwojowym w specyfikacji A0593, zaprezentowanym w zeszłym roku w Donington i używanym przez kilku zawodników.

Z tyłu, w przypadku złej pogody, wybór będzie pomiędzy standardowym rozwiązaniem deszczowym, czyli SCR1 - wariantu znanego już w 2021 roku, jako rozwiązanie rozwojowe w specyfikacji X1251, oraz standardowego rozwiązania SCR2, preferowanego w przypadku nieco wyższych temperatur.

W kategorii WorldSSP zawodnicy będą mieli do dyspozycji pięć rozwiązań na suchą nawierzchnię, dwa na przód i tyle samo na tył. Z przodu Pirelli pozwoli na wybór pomiędzy nową standardową miękką mieszanką SC1, będącą ewolucją rozwojowej SC1 A0460, a standardową średnią mieszanką SC2. Z tyłu kierowcy WSSP będą mieli do dyspozycji super miękką mieszankę SCX, miękką mieszankę SC0 i średnią mieszankę SC1, wszystkie z gamy standardowej.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê