Vespa Primavera i GTV 310 w specjalnej edycji Officina 8. Ho³d dla twórców kultowych skuterów
Producent skuterów Vespa postanowił uczcić miejsce, w którym zaczęła się historia tej kultowej marki, na stałe zakorzenionej w światowej popkulturze. Na rynek trafią skutery Primavera i GTV 310 w specjalnej wersji Officina 8. Czym był garaż numer 8? Dlaczego jest taki wyjątkowy?
Początkowo skutery marki Vespa powstały po to, by zmotoryzować odbudowujące się po II wojnie światowej Włochy. Mobilność stanowi trzon gospodarki, bo dzięki niej ludzie mogą się przemieszczać do pracy lub na zakupy. Za ich powstanie jest odpowiedzialne Officina 8, a więc garaż numer 8. Była to eksperymentalna jednostka fabryki Piaggio, w której powstawały najodważniejsze projekty.
Kiedy II wojna światowa się skończyła, dla Piaggio było jasne, że firma nie wróci już do produkcji lotniczej. Jednak spece z Officina 8 postanowili wykorzystać swoje doświadczenie i stworzyli wyjątkowy skuter, który nazwano Vespa. Tak narodziła się dwukołowa legenda, która jest czymś więcej niż tylko skuterem. To właśnie w Officina 8 powstały pierwsze prototypy, którymi następnie przejechano tysiące kilometrów, by upewnić się, że zdadzą egzamin. W Officina 8 powstały też Vespy, które zdominowały imprezę Six Days.
To wszystko doprowadziło nas do specjalnych edycji modeli Primavera oraz GTV 310. Ich wyróżnikiem jest oczywiście wygląd. Lakier to specjalna farba Blu Officina 8, niedostępna dla pozostałych modeli. Zastosowano też dodatki w postaci elementów ze stali o satynowym wykończeniu oraz z aluminium. Znalazło się też miejsce na repliki plakietek, które nosili pracownicy Officina 8. Lusterka zamontowano w końcówkach kierownicy.
Do każdego skutera będzie dołączony specjalny zestaw startowy, którego opakowanie nawiązuje kolorem do Vespa Officina 8. Oprócz instrukcji obsługi znajdują się w nim kopie najważniejszych projektów Vespy. Na razie nie wiadomo kiedy specjalne modele pojawią się w Polsce i ile będą kosztowały.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze