tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 UE chce uniezależnia od rosyjskiej ropy poprzez niższe limity prędkości? Na autostradzie maksymalnie 100 km/h
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

UE chce uniezależnia od rosyjskiej ropy poprzez niższe limity prędkości? Na autostradzie maksymalnie 100 km/h

Autor: Andrzej Sitek 2022.03.24, 10:29 Drukuj

Wojna jest zła, ale dlaczego nie wykorzystać jej do promowania i osiągnięcia własnych celów? Prawdopodobnie tak pomyślał Antonio Avenoso, szef Europejskiej Rady Bezpieczeństwa Transportu (ETSC). 

Antonio Avenoso od lat promuje pogląd, że dla sieci transeuropejskiej powinno się ustalić wspólną, maksymalna prędkość na wszystkich należących do niej drogach, a nie jak obecnie, ze niektóre kraje mają ograniczenie do 120 km/h, inne 130 km/h, a na przykład Niemcy nie mają limitu. Ale najnowsza propozycja szefa ETSC oraz przedstawicieli kilku innych organizacji, dotyczy ograniczenia zużycia ropy z Rosji przez Unię Europejską. Jak to zrobić? Oczywiście trzeba zmniejszyć limity prędkości na drogach UE. Jak nie drzwiami, to oknem.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Obecna zbrodnicza agresja Rosji na Ukrainę uświadomiła wreszcie Unii Europejskiej uzależnienie krajów członkowskich od rosyjskiej ropy i gazu, co dało przyczynek do nowej dyskusji o zmniejszeniu limitów prędkości. Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu kierowana przez Avenoso postuluje program oszczędności paliw poprzez ograniczenie prędkości do 100 km/h na autostradach (80 km/h dla ciężarówek), 80 km/h na drogach poza miastami oraz 30 km/h w miastach i strefach zamieszkania.

Antonio Avenoso znalazł dobry pretekst, aby zmusić kierowców do wolniejszej jazdy, co ma przynieść mniejsze spalanie paliwa, mniejszą zależność od dostaw ropy z Rosji, a przy okazji poprawę bezpieczeństwa. Avenoso przywołuje również przykład Holandii, która niedawno ograniczyła maksymalną prędkość na autostradach do 100 km/h i rzeczywiście zanotowała mniejszą liczbę najtragiczniejszych w skutkach wypadków. Inna rzecz, że niektórzy specjaliści zwracają uwagę, że to może być wynik mniejszego ruchu pojazdów w okresie pandemii.

Pomysły szefa ETSC są zbieżne z linią Parlamentu Europejskiego, który chce osiągnąć cel zerowej liczby ofiar śmiertelnych na drogach Unii Europejskiej do 2050 roku. Jak to zrobić? Najlepiej przez wprowadzenie ograniczenia prędkości na drogach krajowych i lokalnych do… 30 km/h.

Być może nie będzie trzeba czekać do 2050 roku i pod płaszczykiem wojny na wschodzie Europy, uda się wprowadzić ograniczenia już teraz? Oczywiście w szczytnym celu, bo przecież wszyscy chcemy pomóc Ukrainie i zaszkodzić agresorowi…

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę