tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Trzy tysiące opon Pirelli na gorący weekend WSBK w Tajlandii

Trzy tysiące opon Pirelli na gorący weekend WSBK w Tajlandii

Autor: Materiał partnera 2019.03.13, 13:43 Drukuj

Po raz piąty z rzędu druga runda wyścigów Motul FIM Superbike World Championship odbędzie się na torze Chang International Circuit w Buriram w Tajlandii. W warunkach tropikalnych upałów zawodnicy stawiają raczej na standardowe rozwiązania w kwestii doboru opon.

Tor Chang w Buriram, zaprojektowany przez Hermanna Tilke, otwarto w październiku 2014 roku. Ma 4554 metrów długości i składa się z 12 zakrętów: 5 lewych i 7 prawych. Obiekt ten nie wymaga stosowania niestandardowych rodzajów opon, nawet biorąc pod uwagę wysoką wilgotność powietrza, mocno rozgrzany asfalt i konieczność mocnego hamowania na końcach dwóch długich prostych, będących sporym wyzwaniem zwłaszcza dla przedniej opony.

W tajskiej rundzie WSBK startują tylko zawodnicy klas Superbike i Supersport. Do tej pory najwięcej zwycięstw, aż sześć, odniósł tu Jonathan Rea z Kawasaki. Raz wygrał jego ówczesny partner z ekipy Tom Sykes, a w zeszłym roku w drugim drugi wyścigu triumfował Chaz Davies na Ducati. Po tegorocznym hat-tricku w pierwszych zawodach na Phillip Island faworytem jest natomiast Alvaro Bautista na nowym Ducati V4R.

Pirelli dostarczy w tym roku na tor Chang prawie 3000 opon, praktycznie wyłącznie w standardowych specyfikacjach. Tajska runda WSBK jest jedną z najgorętszych w kalendarzu, a asfalt potrafi się tu rozgrzać do ponad 60 stopni Celsjusza. W takich warunkach w obu klasach najlepiej sprawdzają się tradycyjne miękkie opony, które zapewniają najlepszą przyczepność.

Oprócz dwóch opcji opon na deszcz, przywożonych na każdą rundę WSBK na wypadek załamania pogody, w Tajlandii zawodnicy klasy Superbike będą mieli do wyboru 4 opcje na przód: SC1 w rozmiarach 120/70 i 125/70 oraz SC2 X1071 120/70 i 125/70 - ten ostatni rozmiar wyłącznie w nieco twardszej mieszance. Na tył, na dwa główne wyścigi przewidziano miękkie SC0 w rozmiarach 200/60 i 200/65. Do kwalifikacji i krótkiego niedzielnego wyścigu Superpole przewidziano eksperymentalne opony SCX, które w przyszłości mają stać się jedyną opcją obowiązującą w tym 10-okrążeniowym wyścigu.

Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

reklama

sklep Ścigacz

    na górę