Triumph Speed Twin 1200 i Speed Twin 1200RS na 2025. Opinia na gor±co z testu
W nasze ręce trafia nowy Speed Twin 1200 przygotowany na rok modelowy 2025? Po wyjściu z oferty Truxtona będzie to flagowy klasyk w ofercie Triumpha. Na co się zapowiada?
Zmiany nie są rewolucyjne, ale z pewnością znaczące. Moc silnika wzrosła o 5 KM. Elektronikę uzupełniono o Cornering ABS, zaktualizowaną kontrolę trakcji oraz nowe zawieszenie Marzocchi. W modelu RS zawieszenie będzie miało wyższą specyfikację. Z przodu zastosowano widelec Marzocchi, a z tyłu - amortyzator Ohlins. O sportowych aspiracjach motocykla w wersji RS świadczą też zaciski Brembo Stylema, opony Metzeler Racetec RR K3 oraz quick shifter.
Steve Sargent, dyrektor ds. produktów w Triumph stwierdził w komunikacie prasowym: "Nowy Speed Twin 1200 RS jest ostrzejszy, bardziej angażujący z jeszcze lepszą reakcją. Został zaprojektowany dla motocyklistów, którzy wymagają absolutnie najlepszych osiągów połączonych z klasycznym, sportowym wyglądem".
Modele 2025 kryją w sobie również zmiany stylistyczne. Motocykl zyskał nowy zbiornik paliwa o pochylonej linii i z głębokimi wcięciami na nogi. Panele boczne i osłony przepustnicy wykonane ze szczotkowanego aluminium zostały zaprojektowane w minimalistycznym stylu. Poprawki objęły także ergonomię - nowe jednoczęściowe siedzenie jest węższe z przodu. W wersji RS ma sportowe wykończenie z ozdobnymi przeszyciami.
Moc silnika wzrosła z 100 do 105 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 112 Nm i jest osiągany już przy 4100 obr/min. Motocykl przyspiesza dzięki temu dynamicznie w pełnym zakresie obrotów. Model RS ma ten sam silnik, ale dodano tu quick shifter. Tym samym to pierwszy motocykl serii Modern Classic, który otrzymał to udogodnienie. Motocykle trafią do sprzedaży w grudniu 2024 r.
Pierwsze wrażenia z jazdy? Już jutro!
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze